thanks for the click readers!

Sunday, July 3

Sape Kate Ibu Mengandung X Boleh Pakai Baju Raya??

noted yea sume. sekarang dah bulan Syaaban (Bulan Islam). means lagi 28 hari kita akan terjah bulan ramadhan. sape yang x ganti lagi pose tahun lepas?? angkat tangan tinggi², saya mau lempang bertubi². hhahahha 
- padahal diri sendiri pon tergolong lam kategori x ganti pose tahun lepas tu. hahhaha.

Ramadhan bakal datang lagik tahun nie kan?? rase cam baru jek tahun lepas saya berpuasa di hospital bersama suami terchenta yang diserang denggi seminggu before raya *boleh jek bace kat cni ~selamat tinggal ramadhan, saya x mungkin lupa kamu~  dan jugak terase baru semalam jek kami menyambut hari raya berdua. sedondon purple di pagi raya. :) dan jugak rasenye cam baru jek lagik korang bace keluh kesah kak esah yang membebel kat belog sebab separate ngan hubby kan... hhahaha...

x sampai sebulan pon lagik. lagik 28 hari oke. InsyaAllah tahun nie dapatla tengok hubby berpuase. 
-eh, kenape tgk plak kan? ~kan saya preggy dan insyaAllah akan deliver baby nati (due bulan puase,lalallalalala...), habes ape lagik..mungkin akan hangus lebur puase sebulan tu nati. doc juge x menggalakkan saya berpuase sebab saya ritu dah ade masalah hemoglobin rendah kan.. pastu tekanan darah rendah bagai, jadik derang takot akan effect pada baby saya jika saya berpuase. saya jugak x boleh la nak ganti puase tahun lepas, ade baki 4 hari lagi. bayar fidyah la jawabnye. wink. wink. 
-jadik masaklah saya nak ganti puase lepas berpantang nati. 
30 hari (tahun semasa) + 4 hari (tahun lepas) = 34 hari.
oke, tahniah!

tahun nie x pat kot wat kuih raya macam tahun lepas. tapik ade happy tau. tahun nie selain dapat belikan baju melayu untuk hubby, kami juga insyaAllah akan beraya bertiga. tahun lepas dah beraya berdua kan..

eh.. dah melalut nie, sebenarnye nak highlite saya ade baju raya, even kakak saya di Pee Dee kate hancur lebur impian saya nak melaram baju raya di pagi raya. hahhaha..mak saya kate, bole jek pakai baju raya, x kan nak nampak macam pengemis plak di pagi raya? jadik mak saya telah beli sepasang kain untuk wat baju raya saya. same kaler tau ngan mak saya. hahhaha. pastu hari nie tanpa diduga, mak mertua kesayangan saya belikan kain baju raya utk saya lagi...wahhh... melaram sesungguh perasaan la saya pagi raya nati. hahhaha.. mekasih manyak² kat mak saya dan mak mertua saya sebab belikan kain baju raya untuk saya. hahahha...

baby nie pon mesti pelik nape mamanye asik senyom dari tadi. hahhaha. heppi punye pasal kan! baju yang mak saya belikan ngah on de way disiapkan. baju yg MIL saya belikan, sedang terpikir² nak tempah design pew..  SIL saya suh saya wat kebaya. kebaya? melampau oke. watnye x berjaya turunkan berat mase lam pantang nati, naya jek kebaya tu tergantung x berpakai lam almari kan.. hahhaha...

baju raya saya?? bukanlah! hahahha
oke. tuh jek nak citer.. jupe lagi minggu depan oke. :)

p/s : saya taip entri nie sambil dengar lagu raya. hahahhaha.. kemaruk!!

Mom To Be
Mrs. Akmal

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails