thanks for the click readers!

Thursday, June 30

- i'm just can't hardly wait -


kaki comell......
seminggu x jenguk belog. x taip entri. rase belog dah bersawang, berhabok habes. -hahhaha. tifu.
sorrylah.. sekarang saya dan hubby telah memulekan plan utk nomad seminggu di manjoi + chepor secara berkala. jadik klu saya di chepor, saya tidak akan online. jadik tu yg senyap sunyi seminggu tu.. 
*oke.plis, take note yea murid² sekalian.

dulu tetiap minggu akan berkampung di umah mak saya di chepor. sekarang? yg banyaknye x larat. jalan siket pon dah mengah. sebab tu hubby wat plan tu. nk balek tetiap minggu, mau beranak tgh jalan nati.hahahha..
since sekarang dah nak masuk 34 weeks. huih.. lagi la rase serba x kena. hubby pon asik risau² jek klu tgk saya terperap lam bilik. kadang² mule la die membebel macam askar Serbia. saya tahulah die risau. risau saya terberanak awal kot. hahhaha. ade ke die cakap kat mak saya, die rase saya akan bersalin lagi 3 minggu? mengarut oke. Serbia betol!! 

minggu lepas ade kenduri di rumah mak saya. kenduri melenggang perut namenye. atau org sekarang panggil baby shower.  tapik mak saya x ikot la tradisi lame tu yg panggil² bidan suh wat aksi urut² perut tu kan.. hahhaha.. mak saya wat kenduri doa selamat jek dan juge kenduri kesyukuran kepada adik ipar saya yang akan sambung stadi ke USM nati. sepatutnye kenduri nie wat bulan lepas semasa kandungan saya 7 bulan, tapi mase tu plak rumah mak saya tgh renovate. terpakse tangguh la kan.. last² tarikh yang mak saya pilih, kandungan saya dah masok 8 bulan lebeh.hahahah. gasaklah kata mak saya, janji buat juga. -lawak kan mak saya. sukati jek.. hahahhaha

saya tolong jugaklah pepe yg patut sampai bengkak² kaki saya. sampai tertonggeng² bile nak bangun dari lantai kan... saya x nak dan x suke bile nati kot² ade yg bercakap dibelakang saya, kenduri untuk saya, tapi saya duk lepak x wat hape. walau hubby saya marah² bile tgk saya dah hampir pengsan lepas kenduri tu. saya wat muke sardin jek walau saya tengok muke die skeri mengalahkan pembunuh upahan dari Palestin jek.hahahhaha

mak saya kate saya ni terlampau rajen. hahahha. 

2 hari before kenduri saya masih lagi sibok² carik bahan utk kenduri. jenuh berjalan sampai saket² pinggang. hahhaha. cool jek saya. kan.....

paling best.. kami beli sekali barang² baby. jadik secara rasminye sekarang barangan baby sume dah complete. jadik dah x risau lagi klu baby tetibe nak kuar awal dari tarikh jangkaan. baju baby x banyak sangat kami beli. sebab babahnye kate, bile baby dah kuar, die nak beli yg lain. kan..maseh x tau baby pe kan.. tapi saya risau juge bile pikirkan warna² yg akan jadik pilihan babahnye nati. sedangkan pemilihan bersama saya pon, wane pilihan die sumenye skeri oke. kaler oren, kaler kelabu, kaler hijau terang.

omaigodddd!!!!!!! - tabahkanlah hati baby saya mase beliau memakai pakaian tersebut. hahahha.

jadik sekarang telah bermulelah episod mengendong beg spital ke mana². hahahha. paling kelakar mak saya pesan, beg tu klu nk pegi jamban pon bole bawak jugak. klu nak. katenye. hahahhaha. melampau kan lawak mak saya? 

hari tu pegi check up, everything fine. paling best derang dah x amik lagi test darah. knun dah stabil katenye dan saya pon nampak dah sarat melampau. huih. sukati jek.... mase check up, doc kate kepale baby saya dah masuk laluan @ saluran peranakan. means dah engage la kot. takot gak dengar. die suh get ready jek beg spital n baby stuff.. padahal saya bawu 34 weeks... katenye klu 35weeks pon, dah oke nak beranak. wat saya rase cam tercekik jek tau. katenye lagi baby saya in gud condition. x breech. cume mungkin baby agak besar. die suh scan utk tgk lilit kepale baby. hurm..malaslah...

yang pasti saya tidak sabar! tidak sabar untuk memegang baby saya sendiri... :)

oke. sekian utk entri kali nie. doakan saya yea readers sume... klu tetibe tgk belog saya bersawang berminggu² tu, means saya dah deliver awal la tu yea.. 

p/s : jangan rindu² saya. hahahhaha

Mom To Be,
Mrs. Akmal






2 comments:

Mrs.NZ said...

Selamat bersalin n semoga semuanya berjalan dengan lancar.ameen.Congrats in advance! :)

Effa Akmal said...

tengs kak ninie.. x tau bile kuarnye budak tecik nie. klu kuar awal, dapatla mamanye beraye... heee........

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails