thanks for the click readers!

Tuesday, July 5

~~Tabahkan hatiku~~




kalu nak cakap kat sini mcm saya x redha dgn ape yg Tuhan dah bagi plak. padahal baby nie umpama hadiah tidak ternilai buat saya dan suami. Alhamdullilahh...

saya dah x tahan... waa.. pinggang mao rase putus dua dah nie. tu lom lagi dikire nak berjalan pon dah x larat sebab saket bawah perot. ya Allah..mungkin mcm nie yg mak saya rase dulu mase peknen saya kan? kaki pon suda bengkak x hengat. x surut². dah nak masok 3 hari dah. tipon mak tadik, mengadu. mak kate tu biase la kaki bengkak, sakit pinggang sume. mak kate nati dah surut bengkak kaki tu, beranaklah! ah... kaki saya sangat burok. nak pakai selipar pon dah x muat tau.. T_T

saya x banyak berjalan pon. alah setakat tolong² MIL ngan kak chik wat keje umah, ape la sangat kan.. tetibe kaki bengkak x pasal². pe kes?? minggu depan check up 36 weeks. haih... kang mule la nurse tu bising.. malas nak dengar.

dan sejak seminggu nie asik diserang braxton hicks. braxton hicks nie kirenye kontraksi (contraction) palsu. iaitu gesaan sakit bersalin. kire false alarm la.. x tetap pon sakitnye. ade contraction tapi sekejap. tapi sumpah! sangat sakit. rase nak putus pinggang oke! sampai rase nak buang air besar dengan kadar segera tetapi bile pegi toilet, x rase nak kuarkan ape². 35 weeks now. its normal. kate doktor. mungkin prem contraction - pre mature contraction. but doc kate baby suda masuk laluannye. saya mungkin boleh deliver awal. kurangkan angkat barang² berat untuk elakkan kepale baby engaged dan menyebabkan kelahiran awal sebelom 40 weeks.

klu ikot hati saya, x kesah la nak bersalin awal ke x. saya dah x larat. lagipon kesian dengan hubby yang x cukup tido sejak akhir² nie sebab saya dan false alarm (braxton hicks) tu... 

baby janganlah maen² camtu.. mama takot, babah risau. mama + babah dah la tade experience langsung tentang contraction nie. sian kat babah yang surf internet carik pasal contraction n braxton hicks. kesian babah yang x lena tido sebab risau baby tetibe nak kuar time tengah malam. kesian babah yang sanggup tunggu mama tertido tiap² malam sebab nak make sure baby dan mama oke sepanjang malam. T_T

saya tak mahu kedengaran seperti merungut. cume nak share feeling saya.

sekian terima kasih.


mom to be,
effa


1 comment:

Mrs.NZ said...

sabo lah ye,tak lama lagi je nanti keluarlah baby.jgn buat keje berat2 dah.bahaya skrg ni.kak ninie doakan semoga effa selamat bersalin,sihat kedua-duanya.amin.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails