thanks for the click readers!

Sunday, November 25

Rumah Idaman Part-I

hi readers!
Assalamualaikum..

tajuk mcm x kena jea.patot tukar dari rumah idaman kpd rumah verangan.haha! nama pun verangan kan?jadi yg aku tulis dalam entri ni hanyalah verangan semata2.dan amaran keras,plis la jgn print entri ni dan pos kt laki aku sbg surat layang.kesian nati bini dia xblh nk verangan dah sbb suma rahsia telah diketahui oleh suami.tade privasi dah.terpaksa la aku pg thailand,buat pembedahan plastik utk menutup maluku ini kpd encik suami. haha!

aku kan mmg suka verangan.tapi sbb aku ni pemalu,jadik aku memang jarangla cite impian aku kt laki aku 2.lebeh ngeri kalu tetibe laki aku bahan aku sepanjang hayat,mau ke menanges airmata darah kot aku tetiap hari.haha!

aku penah ckp kan,in sha Allah,kami akan duduk rumah sendiri next year.tp xtau bulan berapa.jangan tanya.iols is sentap.sbenarnya proses ni da bmula sejak bulan Mei 2012.skrg da Nov 2012,tiang umah pn xnpk lg ok.sbb 2 aku agk tahun dpn bwu siap.tp alhamdulillah skrg tgu loan umah dan kelulusan pelan umah dari Majlis Bandaran jea. Septic tank dari IWK da pun lulus.dgr cite kelulusan dari Majlis Bandaran ni amik masa juga.3bulan plg lama.knpa la lama sgt incik majlis bandaran? pffttt...! *i is menanges di dlm hati.haha!*

rumah kami nati xla besar.rumah setingkat jea.memang dulu2 masa blm baligh tringin umah dua tingkat.knun npk cool.haha!tp ble da ada anak + bfikiran waras (sblm ni x waras ke?eh?) + matang cket,jadik pilihan rumah setingkat adalah yg tbaik.hehe. eh,aku x kata org yg bli umah 2 tgkat,x waras + x matang ok!pada aku,2 hak masing2 dan rezki masing2.bsyukur jea dgn apa yg ada.

rumah kami nati ada 4 bilik tidur, 3 toilet, 1 stor, 1 living area, 1 family area, 1 dining area, 1 wet kitchen + 1 dry kitchen.

kitorg da bncang nk umah 2 nampak m0den.siap da plh tema tau.psyco gle.laki aku kegemaran dia skrg,bwk kami round tgk perumahan bwu.cr idea katanya.siap melawat kdai perabot bagai.tp its fun.nti kalu umh da siap,kami da thu port perabot yg murah + bkualiti.hehe!

nti smbg next entri!

tq 4 reading!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails