thanks for the click readers!

Wednesday, May 18

T.E.R.U.J.A -Part II

hei.hei.hei...
ade berita gumbira mahu dikongsi.
kelmarin pegi monthly check up. alhamdullilah HB saya sudah normal. ei..senyum sampai telinga tau. dah hampir 2bulan saya stress pikir tentang masalah hb low saya nie. saya rasa hubby saya pon mungkin tension sebab selalu jek tengok isterinye ini menanges sorang² lam bilik. mungkin npk mcm saya sedang berhalusinasi kan..hahhaha.. hanya org yg penah mengalaminya jek yg paham situasi itu. risau. takut. bimbang. macam² yg terjah lam pikiran tau. 
macam² dah makan. makan bayam, hati ayam, etc..x jugak naik² hb tu. macam² vitamin dah ditelan, makin trun adelah. lastnye saya disarankan agar tukar susu yg sedang saya minum dan tambah diet jambu batu dan mempelam masak. seriously memang jemu. menu yg sama tetiap hari. tapi mungkin itulah pengorbanan seorang ibu kan... akan buat ape saja utk anak yg dikandungnya supaya selamat dan sihat. :)
mekasih jugak kat mum in law saya yang jaga pemakanan saya. selalu belikan bayam dan makanan len utk saya. klu blek umah mak saya plak, dah berjenis² petua dah dengar. last sekali minum air kurma merah. sebelom nie x penah minom pon hoke. tetibe kne minom. petua dari kaum cina. :)
hujung minggu nie dah 28 weeks. lagi 12 weeks jek nk pegang budak tecik nie. teruja, x sabar² dan lebeh penting, nak tengok die ikot muke sape. hahhaha - klu lebeh ikot muke babah, jelesh lahh mama.. T_T
dah masuk 28 weeks means saya dah melangkah ke trimester ketiga. bukan lagi di kritikal stage macam mase memule dlu. macam misi cakap pade saya aritu, if the baby deliver prem (premature), the baby still can win the survivor. insyaAllah. harap² jgn kuar awal sangat yea sayang.. mama x beli ape² pon lagi nie. baju baby pon , mama bawu beli 3 pasang jek. tu pon utk sumbat lam beg pegi hospital nati. hahahhaha............ nurse jugak pesan ritu jgn beli baju baby newborn banyak² sangat sebab baby cepat besar. beli jek baju 0-6 month. lebeh selamat katenye. dan jugak kelmarin mase pegi check up, nurse tu kate, baby besar. now lam 1kg ++. sepatutnye lam around 900gram jek. lagipon berat badan saya turun dan x banyak naik pon. sepanjang 7 bulan nie, berat saya naik 5.5kg jek.. katenye, sepatutnye lam 7 @ 8kg dah naik. tapi kate nurse tu baby saya besar. hurm..saya x la rase suprise sangat. mungkin baby nie ekot babahnye yg jenis rangka besar kot. tapelah.. next week kne check up lagi. nk tengok uri dan tgk perkembangan baby nie. mungkin akan tgk lagi bape berat budak tecik nie kot. hahhahahaha....
persiapan? ouh.. macam saya cakap tadi la, kami bawu jek sediakan barangan² baby utk persiapan ke hospital. maseh xde persiapan sepenuhnya utk baby. baju yg dibeli cume 3 pasang, set mandian small edition utk bawak ke hospital jugak. towel, diapers.. baru siket. bukan tanak beli, tapi kami x tahu gender. kaler yg kami pilih utk baju adalah tema putih. tilam yg kami survey juge kaler putih. tade spesifik kaler yg dipilih utknye. berkire² juge kami nk pegi scan 3D, tapi entahlah. mane tau kot² kami nk wat suprise utk diri sendiri kan..hahahhaha..
 
-hee..comel kan???? :P

               
-comel jek kasut nie... *airmate meleleh..hahhahaha.

-dress yg sangat comel.. kalaulah bole beli kan... hhahahahhaa... 

eh..banyak sangat klu nk upload gamba kan.. nie gamba ade yg kopi paste dari images google k.. yg mane satu saya beli?? cube teka. tadi dah bagi klu kan... hehehehe.. 

-oke, nak out dulu. saya akan upload cite seterusnye bile kami dah complete beli barangan baby nati. :'0


Mama to Be...
Mrs. Akmal

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails