thanks for the click readers!

Saturday, May 21

duplicate?? copycat?? kopi paste?? huh..


saya rasa kelakar utk taip entri nie. bukan kerana saya sangat kerap taip entri lam minggu nie, tapi saya rasa kelakar pada orang yang cube copycat diri saya. hahahha...lawak sungguh kan!

copy cat yang saya nak cetuskan nie bukan ape, saya x berniat pon nak malukan dia. saya pon bukanla seorang yang cepat perasan, tapik saya rasa dah banyak kali dia mencuba. mungkin dia ingat saya x perasan kot. tapela.. sekali sekala dia nak tumpang glamer saya.hahahha.. sangat kelakar kan!

al kisahnya. dia nie kawan belajar ngan saya dulu la.. tapi x la rapat mana pon, biasala bile kite masok IPT, kite ade grup sekepala kite sendiri kan..jadik die langsung x tersenarai lam kekawan saya lah..

ble dah habes stadi, jupe lak kat fb, saje la layan² kan..kekadang saya rasa die cam stalker saya tau. ape saya wat sume dia tahu dan tiru. hadoi..mase saya kawen, saya rasa die bape juta kali tah tgk gamba² saya..(bukan perasan k..tapi dia sndiri gtau knun nk wat rujukan before die naek pelamin beberapa bulan lepas saya). saya x kesah pon. share jelah pe yg die nak tahu kan..dulik la die hade wet ke x nak hired wedding planner ke ape kan..

haa.. then bermule kesah dia telah berkahwen... status di fb die kadang² same jek ngan status saya. tukar la ayat siket² kan.. tapi lam mesej dan paragraph yang sama. hadoi..pehal nie?? saya dah banyak kali pasan die taip status macam saya, tapik saya diam jelah kan..hape kesah saya org nk copycat kan? x rugi pon..tapi cam x best la. saya nie, walau die lam frenlist saya, saya rasa, saya x penah lagi skodeng fb die. nk komen kat pix die pon saya tade mase. lebeh baek saya komen kat pix kawan² yg tahan ngn pangai saya cam Yayat ke.. Huda ke.. Eina ke.. die? sorry to say, saya x berminat. tade pe yang menarik tentang die. tapi dia selalu jek komen kat pix saya. haih..

then, ble saya peknen.. huih..siboknye nk komen ble saya tulis status ttg isu sensitif berkenaan prenancy.  siyes! then die macam jeles ke hape, tgkap gamba byk² show off kat fb abt baby.. hei.hei.hei. saya dah 7 bulan peknen, x hingin nak tgkap gamba mcm tuh hoke. saya pon peknen anak sah taraf oke, tapi xdela nak over exposed camtu. selalu ingat pesan MIL n my mum sendiri, x elok over excited nie. klu maseh baru² peknen. x elok. since dah penah tgk pon benda x elok berlaku pada org yg over excited. jadik peringatan pada diri sendiri pastu. well, up to u la nk wat hape kan..hahahhaha.. eh, tapi siyes, ade 2,3 org kawan² saya dah perasan dengan act die ni. saya diam jelah. cume hari nie, saya terasa nak sindir die lam belog saya.

saya punya belog kan? jadik saya punya suka nak tulis hape. hahahhaha

sebenarnye, bukan saya sorang jek penah alami mende² macam nie. mungkin penah berlaku yg lebeh hebat dari saya. tapi kadang² saya rasa manusia ini tidak bersyukur dengan apa yang Allah dah beri pada die. Allah dah beri rezeki, dia berbangga². not nice la kan.. saya jugak perasan de sorang manusia (lam frenlist) saya juga, selalu nak share mende yg x spatutnya kepada umum.paling ketara bile die kate nak mkn samting. then ble saya kate, its not gud, the another thing was good, tetibe status berikutnye telah bertukar.. dia nak org tegur apa yg die taip. haih.. kadang² menyampah pulak nk bace status derang. jadik saya hide jek derang. huh. puas hati. hahhaha..

saya pon x la perfect kan.. but pada saya, bersederhana lebeh baikla. kenapa nk ekot org? kenapa nak org lain tgk kite hebat? - padahal x sehebat mana pon. useless kan.. lepas nie, mesti org yang saya tembak lam entri nie akan menulis dalam notes fb tentang pilih nama, @ abt baby @ persiapan baby.. hahahha..nantikan.. sape die? er.. biarlah saya je yang tahu..

~ less is more ~

Mama To Be,
Mrs. Akmal

4 comments:

n.a.j said...

bese lew copy cat kak effa, mina pon pnah kena, wat donno je laa, diorg tuh x kreatif nk cri idea sndri , so senyum je :)

Effa Akmal said...

meena,

hoh....kan..senyom jelah.. pikir pon wat semak jek.. huh. hahhahahaha

Anonymous said...

i rasa mcm leh baca la sape..x thu la tol k x..ha btol..x yah pikir..wak penuh memori kepala jew..baik senyom mcm lagu senyom yg you suke tu

Effa Akmal said...

eh..u tahu kew?? sape? sape? bukan lenny tau..hahhaha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails