thanks for the click readers!

Wednesday, May 25

~S.P.E.E.C.H.L.E.S.S~

hari ini saya rasa sangat tidak sihat tapi maseh bersemangat nak hapdek belog. saya diserang selsema. ei..benci betol la.. badan pon dah mule rasa panas-sejuk x pasal². baby aktif cam biase. die x demam kot. mama die jek demam. hahaha
malam nie hubby ajak kuar beli barang baby lagik. x tahu la larat ke tak. sekarang nie, jalan siket pon dah mule penat. kaki cramp, lenguh dan segale macam lagi penyakit berjangkit pakej yang saya dapat. dan mule saya rasa menyesal kerana suke melengah²kan mase membeli barangan baby semasa saya maseh gagah larat dulu.. klu dlu mase peknen 5,6 bulan kuat lagi nak hangkat tilam tebal yg berat nk mapuh tu sorang² utk tukar cadar katil. sekarang nk angkat pon da x larat. terpakse mintak tulun dari hubby saya yang penyayang tu. dulu rajen sangat mengemop bilik tu. sekarang nak bongkok pon da x bole. perot pon da besa kan.. senak jadinye.. T_T
sekarang pon dah rase sangat berat nak ke mane². dah mule dah x larat. plus baby saya pon dah 7 month ++ kan.. paling ketara sekali saya memang x boleh tido kat lantai. bukan saya demand ke mengade² ke hape. tapi memang pinggang saya sangat saket. kadang² sampai bole nanges sorang² bile dah x bole nk bangun sendiri. kadang² panggil hubby tolong tarik ble saya nak bangun. sebab tu sekarang saya cakap kat hubby, saya dah x larat nak pegi kenduri kawen. klu nk pegi, mesti balik hari. x boleh dan x nak tido kat umah org kawen sebab saya betol² x larat. saya x nak la nati org kate saya mengade² nak tido atas katil ke ape. sebelom nie saya oke jek tido umah sedare mara belah hubby saya ble de majlis kawen. tu mase saya belom sarat kan... tapi sekarang memang x larat lah.. mahap lew bebanyak..
hubby saya sangat caring sejak saya makin sarat sekarang. die tolong angkat sume barang, die tolong sidai kain, die jugak tolong urut kaki saya hari².. best jugak kan dapat manje² camni kan..hahahaha.. dan saya perasan die selalu jadik x tentu arah bile saya mengadu saket perut (sebab baby dah mule turun ke pelvik). kadang² saya rase nak gelak jek tengok muke cemas die camtu. klakar. hahaha. saya rase die mungkin teruja dan takot kot.. :)
dan bile die kate baby semakin besar dan die dah mule terase beban tanggungjawab membesarkan baby di bahunye buat saya rase terharu.  T_T
saya maseh ingat lagi, mase saya belom tahu diri saya peknen, hubby saya rase sume yang dilalui oleh saya sekarang. ingat lagik mase die rase meloya (mase tu saya gelak jek). saya bagitahu mak mentua saya. MIL saya kate " pembawak budak kot". saya diam jek. sebab saya rase cam saya x peknen jek.. pastu hubby saya diserang saket pinggang yang kronik. kesian sangat kat die mase tu sebab nk jalan pon die x larat. then after 2 weeks, mase saya wat prenancy test kitt tu, POSITIF. huh.. die menanges ble tgk test kitt tu. saya ingat lagi. mase tu waktu subuh, saya bawu lepas semayang. pas wat test tu, saya pon tergamam. mcm x percaya. hahhaha... then, sume rase meloya dan saket pinggang die hilang camtu jek dan pass baton plak kepada saya. sampai la sekarang. jadik ble die tgk saya saket pinggang, meloya, selalu jek muke die mcm nak menanges. katenye die penah rase sume tu dan die tak sanggup lagi tgk saya saket camtu.. sampai aritu die penah cakap kat saya, die mintak kat TUHAN biar die jek yang rase sume saket tu.. die kesian tgk saya. *speechless dan terharunye saya... T_T
eh.. next week anniversary wedding kitorang. dah setahun. cepatnye mase berlalu. saya kate, saya x tahu nak beli hadiah ape untuk die. hubby saya kata, x perlu beli hadiah dan x perlu wat suprise macam mase bufday die hari tu. die x mahu. katenye saya dah beri hadiah paling bernilai untuk hari jadi dan anniversary wedding tahun nie iaitu BABY lam peyot saya. baby tu hadiah paling x ternilai untuknya. katenye saya dah jenuh penat bawak baby nie merate². saya dengan senang hati menumpangkan baby die dalam perot saya. hahaha.. macam klakar kan statement die? tapi saya speechless juge. T_T
eh.. saya banyak merepek kan hari nie... ble pikir² blek, saya rase hubby saya sering buat saya speechless sejak akhir² nie. sweet sangat.. paling sweet die x penah lupe nak kiss saya dan baby ble die nak pegi keje (walaupon depan org ramai tau).hahahha..sangat sweet oke!  

baby, sile ikot muke mama oke. hahahha
Mama To Be,
Mrs. Akmal

2 comments:

Anonymous said...

hahahahaha...x leh bla jew ngn statment en syed kan..tumpangkan baby dia lam peyot u..

Effa Akmal said...

leenda,

hahahhaha..memang pon. tu yg speechless tu.hahhahaha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails