thanks for the click readers!

Sunday, September 5

selamat hari rayer...!!!!

 *ni gamba mase zaman kanak² yg excited nk sambot raye.(tapi ni mukan aku laa..hahhahah)

yeehaaa..... awal sgt kew aku nk taip entri tentang raye? arini ari ahad, means lagik 4hari nk rayer da di Malaysia nie.. mukan aku terlebey excited nk raye cume rsau ngn kesibukan melayan hubby terchenta menyebabkan aku terlupe nk hapdek entri tentang raye. ape yang korang engat tentang rayer?? klu nk sebut pasal kenangan di hari raye, terengat satu kejadian yg berlaku semase zaman kanak² dlu. form 1 @ form 2 dikire kanak² kew?? (kire da akil baligh dah kot mase tu..-hahahha). pade pagi raye yg hening (ceeewahhhh..) sume org berebut² nk ke masjid semayang raye. jadik biler berkumpul beramai² di kampung, bermacam² la kejadian tidak diingini berlaku.hahhaha.nk gelak dlu. paling ingat mase kejadian ini la... tahun bile da lupe dah.
aku bangun awal,nk semayang raye. mak da bising sebab kami lambat. yelah, biler beramai² mesti ade yg wat lambat, yg selit lawak² bodo sket, tapi biler dengar masjid da mule takbir, kelam kabut la sume anak dare yg berada di dalam bilik. katil yg da berkemas, abes berselerak sebab pakai capai jek telekung atas katil. 
mase sampai di masjid, ketika duk lam saf..ade la makhluk tuhan sorang nie.. suare macam nk menangis pon hade, nk gelak pon hade.. "alamakkkkk,koranggg....", kami pusing.terpinga².(sebenarnyer mase tu x pasti ape masalah yg melanda 'die'). "kenape???"-serentak bertanye secare beramai² dengan kazen² sume. misteri die nie.tetibe muke macam nk menanges jek... "ko nak berak ke??". die geleng. muke da merah.hampir menanges dah die nie. "abes nape?". die tunjuk kain yg die pegang. "aku..aku.." kami tenung jek die. die tarik nafas dalam² dan sambung... "aku terbawak kain selimut atas katil.bukan telekung yg ade atas katil..". mase tu...rase mcm nk gelak berguling² hoke.siap kami sume gelak terduduk..terkekeh².kelaka hoke.mcmne die bole terpikir nk hangkut selimot g masjid nie?? aduyai...hhahhahahha. tau la selimot tu kaler putih,tapi xkan ko x pat beza material kaen tu cane kan??hahahha. melampau tau!! 
-citer ini diakhiri apabila kami semua dihalau balik oleh org kuat masjid sebab buat bising semase sembahyang raye..hahhahaha. ade aku kesah?? sepanjang perjalanan pulang, asyik gelak sampai sakit perut. jenuh la die kne kutuk...hahha.. lawak hoke..
paling seronok time raye, konpem nk dengar lagu raye..rasenyer kalu telinge ni bole berkate² mesti die kate "cukuplah boss..naik pekak dah dengar lagu raye nie...". 
haa...ni sume lagu raye yg aku rajin dengar la lately... siap aku sekali jadik back up singer tau..hahhaha.. aku lagik suke dengar lagu yg evergreen daripade lagu penyanyi² sekarang. xde feel hoke... paling best dengar lagu sudirman laaa.... klu nk mud hepi wat kueh raye, ley dengar lagu rahimah rahim..wee....
oke larr..nk jenguk encik syed aku lam bilik dah.die demam arini. so, kepade sume readers, salam aidilfitri kepade semualah yea.. maaf zahir batin.halal makan minum,ampunkan segale dosa... peace no war..
*rumah aku da pasang panjut dah.korang ade??


*sambut rayer ngn hubby sayer tahun nie...



SalamLebaran
Mrs. Akmal

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails