thanks for the click readers!

Friday, September 3

menjelang hari raye..

entri rase cam nk lempang jek kan? arini aku last keje..esok stat cuti.. yieehaaa.... so pepagi lagi aku da bangun.bawak bonda ku g pasar. die nk beli hape tah..dengar citer arini mak nk wat kerahan tenage kat abah suh tolong wat tempeyek..(korang tau ke tempeyek tu hape?-ah,search la sdri kat google.mls la nk terangkan.hahahha) so, sepanjang menjadi driver mak pagi tadi..banyaknyer kete eksiden yg aku jumpe.. huh.ngeri tuuu.. Sepanjang perjalanan, 3 kereta remuk dah aku jumpa. Semua nak main accident je. ni trend baru ke hape? main sondol sondol kereta org. Ohh lupa, Raya kan tak lama lagi?heee... jadik semuanyer excited, so bawak kete laju² pastu sondol kete org..kekadang pelik..klu bawak lambat pon sampai gak kan?pe bezanyer? melainkan klu korang da memang bercadang nk race ngn adik beradik korang sape sampai kg dlu kan.. x pon korang nk sampai dlu ke kg sebab nati tamo tido kat depan ruang tamu (x macho la tido depan tv kan..pe kes?)..ataupon mungkin korang rase mak abah korang akan bagi wet raye lebih sebab korang sampai dlu? berhemah la siket. macam semalam..otw g skola.aku bawak lam 70kmj,tetibe terkejot sebab kne hon. tgk cemin rerupenyer lori treler.pe kes ko ni? bodoh hape hon aku x pasal²? knon nk suh aku bawak laju la..so, untuk beri keinsafan kat die, aku slow kan lagik kete aku.lam 40kmj rasenye.padan muke ko lori!! pastu bole die potong kat double line, kat selekoh lak tu..memang tserlah otak bodoh tahap tenuk. klu ko nk mati, ko mati sorang², jgn nk babitkan aku...huh. paling best..tup.tup kat selekoh depan siket jek..de plak pak polisi...(cayelah!) lori itu pon ditahan..yeay..aku rase nk bjoget hoke lam kete.. pastu siap aku hon die balik.ekekekkeke...
arini start ops sikap. pade aku la, ops sikap ni x perlu diadekan.buat ape? makin wat ops sikap, makin kerap eksiden. makin banyak yg mati.. same la macam kes buang bayi.makin kerap media papar kat newspaper, makin banyak yg buang.. (bangga ke hape, aku pon x tau.yg aku tau, ni manusia tade otak punyer keje..). pade aku, ape jadahnye nk kawal kemalangan sedangkan mentaliti pemandu malaysia masih di tahap sifar.  cube tengok bile letak gamba² ngeri kat kotak rokok, ade perokok tegar tu nk benti merokok? x jugak.. jadi yg sebenarnyer sebab mentaliti rendah kebanyakan pemandu malaysia nilah yg menyebabkan bertambahnye statistik kemalangan jalanraye. ei..apela aku bagi ceramah pade korang x pasal² kan? heee....
so, sesape pembace aku yg nk balik beraye ke kg tu, safety driving oke.. anta kete g servis tau.. walau kete kite x mewah mcm kete org laen, tapi klu wat penjagaan yg baek, tentu tade masalah kan? jgn bawak laju² dan be careful la yea..ingatla mukan nyawa korang jek lam kete tu, de nyawa yg laen jugak... :) 

kalu bawak pelan² pon sampai hape... contohilah sipot babi. sekian.

* aku cume de Viva Elite kesayangan jek, walau dlu berangan nk BMW..hahahaha(demand lebey). kawan² dlu kutuk aku minat BMW sbb taste mcm cina tua botak kaya, tapi aku x kesah pon. dari aku merepek nk Ferrari, baik pilih yg berpijak dibumi yg nyata siket kan..hahahha.. Mazda pon aku dah campak jauh²... :)

*ni lar bibah kesayangan saye...


Bibah,SayerSayangKamu.KamuBuahHatiSayer..
Mrs. Akmal

2 comments:

Anonymous said...

waaaaaaaaaaaaa tantiknye viva dia...bila nak ajak aku nek r..ajak aku pusing2 kat ipoh..plat bape nati bila jumpa aku leh tahan nak tumpang..

Effa Akmal said...

hahhahaha..budus..mencikkk care penghinaan ko itu...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails