thanks for the click readers!

Wednesday, September 1

Merdeka! Merdeka!

hari nie dah 1hb september dah.. sepatutnyer aku x payahla poyo nak tulis taip entri tentang national day..tapi aku nk tulis jugak! korang rase bosan? korang nak kate national day da lepas? ahhh... ade aku kesah?? nak tulis jugak!!


Abah              : 'Merdeka' dilaungkan berapa kali masa 31st August 1957 tu?
aku                : (dengan confident) 3 KALI!! 
arwah abang  : Jadah kau. 7 lahh!


(malu sendiri)

Kantoi dgn abah aku betapa tak pekanya aku ttg sejarah Malaysia ni. Maklumlah aku ni agak kurang berminat dgn sejarah-sejarah ni, termasuklah sejarah negara lain yg pernah dipelajari sikit-sikit dulu. Entah aku rasa sejarah zaman Firaun tu je yg paling best nak tau dulu siap berangan nak jadi Egyptologist hehehe. Dulu waktu sekolah, seriously tak gemor subjek Sejarah. aku mmg suka nak tahu, but to memorize everything? That's not my thing lah as aku mmg lemah sikit bab-bab menghafal ni. Mesti fakta tunggang terlabik terbalik dibuatnya. Like aku pernah tulis nama Mat Kilau as MAT DAUD KILAU time jawab soalan test suatu zaman dahulu, ehem familiar je nama tu hahaha. mestilah you guys tahu dari mana nama Daud tu dtg kann (tiba-tiba terbayang lelaki separuh umur berpakaian bling-bling berlabuci sambil bergelek) T__T

But talking about patriotism, i can say that i have that a little bit more than others may have. That's why, when people are busy talking about issues regarding Malaysia, and i mean the negative ones, aku mesti kaki bekap punya. Sbb aku fikir, buat apa kerjanya nk menghentam dan mencerca negara sendiri when this is the only place that you belong. Mcm iklan dalam radio ckp, kalau susah, cari kat org Malaysia, merayu kat org Malaysia.

Kan best duduk Malaysia sebenarnye? Walaupun mase kecik-kecik dulu aku admit aku pernah tak suke Malaysia sbb takde salji.hahhahahaha.. (oke,sile abaikan statement ini.)



*Malaysia beshh giler la wei.. (klu x caye, tanyer kat kak ninie and abg zaid..hahhahahah)


SelamatHariMerdekaMalaysia
Mrs. Akmal

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails