thanks for the click readers!

Monday, August 16

sayer tak suker B.L.A.C.K.O.U.T...!!


semalam, aku demam.pastu badan panas sangat.so, x boleh nk tido (walau da makan dadah sebelom tu -ubat). tetibe blackout. Ya Allah..nk menanges rasenyer... seyes.memang gelap giler hoke.. tolonglah..korang tinggalkan aku lam zoo skali ngn rimau pon aku lebih rela drpd aku duk lam gelap camtuh.. jadik lemas.jadik takot. mule la aku mengarut terbayang org berdiri depan pintu bilik lah.. pastu de nenek kebayan ngah pandang aku di sebalik almari la, ape laa..(nampak sangat aku trauma lam gelap kan?). akhirnyer dalam gelap malam, also hujan renyai², aku menanges gak sorang².seyes.ngeri semacam..mcm² doa dah bace. rasenyer mau abes 1 juzuk Al-Quran kot aku bace.. try tipon hubby, x dapat. line cam hampeh.tetibe. jenuh pikir knpe aku nk takot? Allah kan ade?-adik ipar aku yg cakap ni. da cube.tapi x boleh. memangla aku tido tutup lampu, tapi selalunyer masih ade cahaya dari lampu jalan yg masok lam bilik (sebab tu langsir kat bilik aku jenis yg x tebal). jadik aku x la rase ngeri sangat. so, bile blackout, gelap la.(gile hape,blackout tapi lampu jalan ade pulak kan?npk no mengarut.). biler kat umah mertua plak (sejak hubby balik ke sarawak), aku akan bergayut kat tipon ngn hubby sampai aku tertido..so, x sedar la biler aku tertido (dan konpem x sempat nk pikir & terbayang bayangan org serta nenek kebayan lam bilik tu kan?).tapi sejak akhir² nie, adik ipar tolong pasangkan lampu toilet. mesti die tau dan prihatin kat kakak ipar die yg penakot nie..mekasih kakcik!!
macam semalam, dahla gelap.pastu tetibe bunyik anjing sayup².(stop it oke encik anjing.kamu suker wat sayer seram..kenape?ape salah sayer?).. da cube pejam mater..tapi tak mau lak terlelap.. hingga tension, tu yang menanges.. Ya Allah, sayang... i bersalah dgn u. i janji dgn u, i nk jadik berani.tapi i x boleh. seyes x boleh. i dah cube. tapi i x boleh..
macamne nk jadik berani? tengok citer hantu?? mau pengsan nanti..-tapi kekadang tgk jugak..biler hantu muncul, cepat² tutup muke ngn bantal (so,konpem la x tgk pon muke hantu tu kan?).pastu tanyer kat abah, "da abes ke lom scene hantu tu bah???". hhahaha.bengang jek abah. yg klaka, biler org tanyer mcmne jalan citer drama tu,selalu jawab x best. yela..aku tgk part yg x takot jek..hahahaha-tade feel. klimaks tade.haha.. penah sekali menyahut seruan cikgu syed..mase tu tahun 2007 kot.. die suh tengok citer The Eyes. citer korea ke cina, aku da lupe.. citer antu laa.. bawu tengok setengah jam, pastu belagak "x takot pon citer nie B...tipu i ea??".x sampai sejam belagak, start la hantu itu muncul. tau x, aku siap pejam mate carik remote tv. tapi x jumpe. pastu kol cikgu syed, die ngan tidak berperi kemanusiaan, siap gelak² lagi kat fon. lastly aku menanges kat tipon. bawu die benti gelak.. yg lawak.aku siap pejam mate lari masok bilik.biar tv x bertutup sampai pagi. xpasal² pagi tu dapat dengar ceramah perdana dari abah yg bertajuk :jangan membazir elektrik anakku. 
Paling klaka, mase stadi dulu lar.. aku bli dvd citer Puaka Tebing Biru. da tgk da sorang² kat umah ipoh, da takot pon (walau x abes tgk dvd tu-haha).. tapi gatal lagi tgn nk hangkut dvd tu g PD.knon nk rase feel ngn roomate lak.. yg klaka..da set nk tgk mase malam jumaat... pastu bukak time pukul 12 tgh malam. kawan aku tulah, si leenda..knon nk amek feel..siap tutup lampu sume..kami pon tgk.. walau tgk bersame² sepatah haram kami x bersuare. engatkan kawan aku tu feeling lebey la..tu yg x bersuare. rupenyer bawu sejam tengok, die kater "efa, bukak lampu nak??" hahahhaha..konpem die pon penakot cam aku jugak! hahahha... lawak sungguh..engatkan aku sorang jek berdebar x pasal² dari tadi.hahahha..
pastu masih x serik²..mase cuti sem, hangkut dvd kakak aku plak..citer Pocong. ni memang tindakan paling bangang penah aku buat. boleh aku nanges tgk citer ni? berhari² siblings dok gelak dan condemn.. ah..lantak korang la..korang tatau perasaan aku hampir nk mati tgk pocong tu kat merate²....
lepas kawen ritu.. tetibe blackout kat umah mertua kesayanganku itu.. Boleh, kami lam bilik, ngah layan novel, tetibe tade letrik. engatkan hubby wat klaka..rerupenyer betul² tade letrik.. gelap.ngn hujan.siap kilat². takot woo.. konpem aku tamo berenggang dah dari hubby. boleh hubby memen..suke² kuar dari bilik dan duk luar? berlarian la aku mengejar.. giler hape nk duk lam bilik tu sensorang??  tengs utk adik² ipar yg jenuh menyakat malam tu.. dan akhirnyer membuatkan kakak ipar menanges lam bilik sambil lipat kain.. tolonglah korang.. lagu pontianak tu..akak sangat x suker.hoke! tapi biler bangun pagi, rase cam klaka jek..boleh aku menanges sebab takot gelap??munguks betol.hahahaha... hubby pon asyik mengungkit hal tu.. malu betol!
konklusinyer..
maaflah blackout..sayer harap kamu jgn 'menyerang' sayer lagi. saye takot. klu kamu nk 'menyerang hendap' sayer, tggulah hubby sayer balik... sayer cume rase berani bile ade die. sayer cume ade die. tolonglah...

*B..i rindu u sangat... :(


SayerCumeNakJadikBerani..Boleh x??
Mrs.Akmal

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails