thanks for the click readers!

Sunday, August 15

Bebelan PuaN Effa...

ape gunenyer belog? korang tahu? haa...mesti korang x tahu.. bia aku citer jelah..sebab nie satu²nyer laman yg ley wat kiter luah perasaan.lantak hape la korang nk tulis, panjang berjela sampai org muntah bile bace pon, itu hak korang. hak bersuare. knpe nie jadik medium utame dalam penulisan aku? sebab hubby kesayangan aku x beri aku terlalu aktif dalam penulisan laman sosial aku (pesbuk). alasan die konkrit. sejak berlakunyer kes penyebaran fitnah kepade kami suami isteri, aku dilarang, diulangi di-la-rang same sekali menulis status terkini di pesbuk.. aku x kesah pon sebenarnyer. sangat² tidak kesah.sebab ape? aku cume cintakan die. jadik ape alasan kukuh aku utk tolak permintaannyer?? 
eh,korang mesti pelik knpe aku membebel pepagi nie kan (kul 11am, still morning kan??)? korang tahu x menurut satu kajian di AS, perempuan didapati menggunakan sebanyak 7000 patah perkataan sehari manakala lelaki pula menggunakan 3000 patah perkataan sehari? haa..mesti korang x tahu kan?? -suami aku kate isterinyer nie suke sangat bace bende² merepek.mane de merepek.kat sini la kiter tahu kenape mak² kiter rajin sangat marah² dan bebel².dan kat sini jugaklah aku tahu kenape abah aku tu x banyak cakap.err..utk abah mertua, x pasti pulak kategori mane. - hahahaha.sori abah!!(aku dah wat kajian teliti oke). korang tahu x, klu kiter bekerje @ bsekolah, kiter telah habiskan beribu² patah perkataan di opis & di sekolah.jadik balik dari keje @ sekolah, dah tade perkataan nk kuar lagi dah.. so, konpem kiter masok bilik then tido. cube bayangkan mak² kiter yg surirumah tangga sepenuh mase tu (termasuk kakak aku kat PD tuuu-nyah,kamu kuat bebel hoke.hahaha)..haaa...mati muntah darah la derang nk abeskan 7000 patah perkataan tu kan??hahahaha...so, klu korang dengar mak² @ kakak² korang bising²,bebel²..better korang senyum jek..sebab cube korang bayangkan seksaaan derang nk abeskan 7000 patah perkataan sehari!!  sebab tu derang bebel..nk borak² ngn kite. think of it,hoke...
utk abah aku...eh, abah aku memang pendiam yea anak² sume.. die cume akan cakap bile perlu (sebenarnyer pendiam sejak arwah abang daus tade.). abah aku tu keje.. mungkin die dah abeskan 3000 patah perkataan tu kat tempat keje, sebab tu ble balik umah, die dah x tahu nk cakap ape. dah abes dah 3000 patah perkataan tu kan... hahaha. sekarang korang paham kenape abah² korang kurang bercakap??
kenape saye taip entri nie? baru² nie suami saye kate, 
"sayang x letih kew?kan baru balik dari skola?pastu nk layan abang kat tipon lagik...sian sayang..".
dan isterinyer dengan poyo telah membalas 
" B. u tahu x, perempuan menggunakan 7000 patah perkataan sehari tau, jadik tadi kat skola, i da gunakan 4000 patah perkataan, jadik sekarang i masih ade baki 3000 patah perkataan utk cakap dgn u.."..
suami sayer cume balas
"ohhh..tidakkk!!!!!"... 
- maaflah u...memang dari kiter kapel dulu, isteri u nie x penah benti bercakap.. i rase kan, org² kat AS tu patot wat kajian kat i...cube tengok bape banyak patah perkataan i kuarkan sehari.kan?kan?kan? hahahha...


*boleh bayangkan wajah suamiku yang menjerit "tidakk!!" tersebot..hahhahaha

p/s : korang rase dah bape patah perkataan aku gunekan utk taip entri nie?? haaa..kelam kabut kire..hahhahaha



SayerHanyaKetaweBileMakSayeBising²DanMarah²SelepasIni..: Mak!AcikDahTahuRahsiaMak!! hahahaha
Mrs.Akmal

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails