thanks for the click readers!

Wednesday, March 6

alkisah budak drama daku

hi readers!
assalamualaikum...

hari ni nak cerita pasal budak drama sorang nie.. dia dah pandai la cakap sesikit. kadang-kadang kalau dia malas, keluarlah bahasa jerman celup dia tu. kekeke! dia dah pandai dan faham cakap orang. dia ;rajin' membantu mamanya dan juga 'rajin' menyepahkan barang. T_T

pada aku feeras nie kategori cepat jugak la bercakap. since aku pegi klinik, tengok budak-budak sebaya dia, x pandai cakap pun lagi. alhamdulilah...tapi ada pro dan kontra jugak kalau budak dah bijak sangat cakap nie sebab dia............................

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
SUKA MERAPU..... T_T

merapu yang kadang-kadang aku rasa macam sedang cakap dengan pesakit mental.hahhahahha!! memula dia cerita pasal upin ipin, pastu tengah dok cerita tetiba bukak cerita bas.. ayoyoyo... apa ini budak?? fenin mama kau.

contoh (1) 

"mama, pin.pin (upin-ipin). pegi school. andainya (pandainya). bas atang (datang). tayo (katun Tayo The Little Bus)".

tak ke pening ko nak paham? hahahha! bila kita x faham, dia marah. pastu mulalah nak tumbuk² dada aku nie sambil cakap "nanak awan(kawan) mama dah". hahhaha.sentap anak aku nie..

contoh (2)

"mama, nunai (kemaluan dia). ama macam babah. (sama macam babah)"

hahahha! OMG! OMG! ni x tau mana dia tau semua ini. babah dia sampai sekarang x boleh terima statement dia ni.hahahha!

contoh (3)

pegang telefon.letak kat telinga dan cakap,

"elu. elu. akum. alam. nanak awan dah. bye-bye."
-helo. helo .assalamualaikum. waalaikumussalam. x nak kawan dah.bye-bye.

aku syak dia tengah prektis mintak clash dengan gelfren dia kutt...hahhaha! kelakar oke.

*paling best sekarang aku dah ada la geng nak borak kan.. walau terasa macam x berborak jea sebab kadang-kadang dia cakap ikut suka hati dia jea.hahha! 

...............................................................................

sekarang jugak perangai dia sangat la tidak menjangkakan langsung. tabiat dia nie selalu menjadi-jadi time aku tengah sembahyang tau.. gila kau x stress kalau dah tinggal berdua dengan dia, pastu time kau nak sembahyang dia boleh pulak buat kau sebagai bahan permainan dia?

contoh (1)

aku tengah sembahyang maghrib masa tue. dalam sujud terakhir, tetiba aku rasa ada orang panjat belakang aku tau. dan...tak disangka-sangka dia boleh bukak riben yang aku ikat kat belakang telekung aku tu.. T_T

kau bayangkan jelah eh..punyalah lama aku tunggu dia bangun dari peluk belakang aku tu dah satu hal kan..then bila bangun jea dari sujud tu, telekung aku dah mengerbang rupa hapa jea. nasib la dah rakaat terakhir. stress aku tau. hahaha!

contoh (2)

masa aku tengah sembahyang maghrib jugak, dia boleh pulak bergaduh permainan dengan bapak dia dan merajuk.then mulalah episod hitam dalam sejarah sembahyang maghribku.. T_T

aku baru start sembahyang masa tu. dia boleh masuk dalam telekung aku dan bukak ikatan kain telekung aku.. pffftttt!  sabar jelah aku. then dia main aci nyorok pulak lam tu. sikit-sikit kuarkan kepala dari dalam telekung, jenguk muka aku dan cakap "chakkk!!". tolonglah...x kelakar oke. aku stress jerrrrrr..... aku tahan lagi masa tu, then masa dia keluar dari telekung tu, aku pon rukuk la kan..gila badak lama aku tunggu budak tu kuar dari telekung.hahaha! masa aku tengah rukuk tu, dia boleh jenguk muka aku pastu boleh tarik kepala aku dan cium...

OMG!! kalau ye pun nak berkasih sayang pun, tunggulah mama kau habis solat kan..hahaha! berhenti terus aku sebab tergelak tau..geram betul. T_T

contoh (3)

babah feeras kata,

"kita kena ajar feeras tengok kita solat berjemaah supaya nanti senang bawak pegi masjid".

ok.foine! aku solat sensorang pun stress, ni kan pulak nak berjemaah..


masa tengah sembahyang tu feeras boleh asik lalu lalang sambil tangan letak kat belakang dan cakap "agus..andainya" (bagus. pandainya) banyak kali? dan macam biasa mama dia memang favret mangsa dia kan..dia duduk atas riba aku masa rakaat pertama tu dan x nak bangun-bangun. bapak dia dah habis rakaat terakhir pun, mama dia duk rakaat first tu jelah.... ohh...only God knows! hahhaha!!

...............................................................................................

memang seronok melihat feeras membesar superfast dan membesar bagai johan.... tapi bila selalu jadi mangsa dia macam nie..stress juga..hahhaha! tapi pada aku nie salah satu tahap perkembangan dia. harap-harap makin besar, takdelah kacau mama dia sembahyang lagi. hihihi!


mama love,
mama fie

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails