thanks for the click readers!

Monday, December 24

DERA + BUNUH + BAKAR = KEJAM

hi readers! Assalamualaikum..

parenthood always has its up and down. percayalah.life aku sbg mama btukar 360 ° dari yg sbelumnya. aku percaya life sbg ibu x semudah yg disangkakan.aku bkn superm0m.aku harap sgt dpt jd superm0m supaya aku dpt bntu anak2 lain selain feyash kesayangan aku.

aku baca newspaper.kisah tragis yg mengugurkan airmata aku sbg seorg ibu. walau baby 2 bkn anak aku,tapi aku terasa pedihnya.kisah tentang kanak2 perempuan berusia setahun setengah yang mati didera, dibunuh dan kemudian dibakar.

ini bukan filem.bukan drama.ni kisah benar yg blaku di Johor pada 21 Dec 2012. DIDERA + DIBUNUH + DIBAKAR = MATI.

ya Allah..menanges aku. menanges sesungguh hati aku.

mengapa manusia ini tergamak mlakukan ini semua kepada tubuh kecil itu?umurnya bru 18bulan.apa kesalahannya?apa kudratnya yg mampu utk melawan kudrat seorg dewasa? sumpah.aku x faham. aku x blh nak bygkan tangisan terakhirnya. aku x blh nak bygkan kesakitannya. aku x blh nk bygkan penderitaannya..

bila aku tgk Elfeeras,aku jd sebak.kau xda otak ke?budak 18bulan,apalah yg dia termampu nak buat kalau kau dera dia pun? dia xpandai nak mgadu pun.kalau mgadu pun,hanya pada Allah sajalah kot. kau bunuh dia,dia masuk syurga,kau? kau masuk neraka jelah..kau bakar mayat dia,kau blh hapuskan bukti dunia jea. kat akhirat,kau xblh.

tolonglah,manusia sekalian.be tolerate with ur surrounding.sila laporkan pada pihak polis jika ada sebarang aduan bkenaan kehilangan kanak2 ini.dia masih tdk bernama.bantulah.sekurang2nya rohnya aman disana.

Ya Allah,bantulah kami mencari si Pemungkir Janji ini..agar kematian si kecil yg KAU amanahkan ini terbela.

~anak adalah pinjaman dari Allah. DIA berhak mengambilnya pada bila-bila masa yg DIA kehendaki.Janganlah kita menjadi kufur pada nikmat-NYA yg sementara. akhirat jua yg kekal abadi.~

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails