thanks for the click readers!

Wednesday, November 14

hi readers!
Assalamualaikum..

lame x hapdet kan?paham jelah,cuti skola da bmula,jadi pak hincik,asik la bwk mak hincik dan tuan muda pg bholiday. start jea cti,kami da blah pg shah alam.xde kemana pn,pg i-city wat kali ke2 dan s0ping di GM Klang.ari isnin bwu blek.2 pn smpi arini,masih ada bju yg x bdobi lagi.hehe. 2 pn ada lagi niat nk pg holiday ke Kedah plak lg 2mgu.yg ni kmi pg aci redah jea sbb huby ada reunion dgn kwn2 ms degree batch dlu.

pas Kedah,pg Teluk Batik pulak.aku engt be4 pg teluk batik,aku nk ajak pak hincik pg cameron. dlu pg,lgsg xbest sbb ujan + mcm tkejar2 sgt.

aku boring jgk kdg2 duk umah.2 kaki aku slalu jea jalan2 tanpa aku sedar.haha!msti korang xblh terima kenyataan aku ni kan?haha.aku ckp kt laki aku ri2,aku tgk da iklan jwtn ksg.aku nk apply.dia ty aku sbb apa nk keje.aku jwb sbb aku slalu xsdr kaki aku jalan2 sdri.haha.pas2 dia bengang.twus x benarkan aku apply keje 2.dia blh kata keje aku jaga dak feyash jea. (-..-) pffttt...!

aku bkn pe.ri2 jupa makcik yg mgurut Anyah aku masa lam pntang kt Mydin. dia tegur kata anak aku dah besar dan blh tambah lg.aku mcm mls jea nk lyn dia.aku kata nati2 la.then,dia ty aku keje ke?aku jawap la TAK.dia blh plak sound 'ha..dah xkeje.tambh jelah anak.apa nk kisah'. hoi..berapi jea aku dgr.

kau dah kenapa?kalu aku xkeje,keje aku is jadi kilang anak?makcik,kau dah tdesak nk mgurut org ke apa! then balek umh,aku mgadu la dgn mak.aku kan mmg kaki pengadu.mak aku pulak pegawai aduan.haha! mak aku pn bengang tau.aku pn pelik knpa makcik 2 nk sentap + myibuk hal dlm kain aku laki bini.kami xpenah kcau dia pn.

2 yg aku gatal nk cr keje 2.tah hapa2 jea niat sbenar aku.lempang tau la.lgpn kami dlm proses bina umah.nti blh la tlg pak hincik bli perabot.knun.tp awl2 lg pm0honan aku dah ditolak.aku kan istri solehah?kena la dgr ckp suami. puii...

korg jgn ty ble umh aku siap tau?sbb aku pn xtau ble.aku agak ptengahan tahun dpn kot.gov loan lembab cket ken.jd sbr jela byk2.lgpn aku xbli umh teres.aku wat umah sebijik corner lot.jd prosesnya lg byk.kbai.

2 comments:

Mrs.NZ said...

ya Allah sabo jelah mulut makcik2 ni kan..mcm mulut tade insurenss..numb aku dibuatnya.ko xlaser je epa?hahaha!

well..next time kalau org tanya ckp i'm a human engineer.my job is to nurture my own child.So that he won't be raised to mind people's business.Sure makcik tu diam.

Effa Akmal said...

hahhaha...kak ninie..masalahna, makcik tu konpem x paham klu ai cakap omputes...kihkihkih...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails