thanks for the click readers!

Sunday, July 31

~~Bola dan Ramadhan~~

alhamdullilah saya masih dapat menaip entri baru dengan jayanye. (^_^)

kali nie nak share dua tajuk lam satu entri?? adekah saya berjaya. oke, kite tengok sesame nati..

saya bukanlah peminat bola tegar seperti inche asben saya tu. oke. tapik sejak kami duduk serumah, berebut remote astro tetiap hari, saya kadang² 'terpakse' menonton game bola² niew sume. tapi dalam keadaan terpakse yea anak² sume.... macam baru² nie, saya dipakse menonton bersame Malaysia vs Si Pura² dan Si Pura² vs Malaysia. kan saya kate, saya bukan peminat bola tegar? jadik saya memang x tahu name² player nie kecuali yang selalu masok newspaper bagai la kan.. yang pasti, saya kenal la pakcik Rajagobal (ke Rajagopal,name die??~hahahha~). saya jugak agak cerdik mengenali si Apex @ Khairul Fahmi Che Mat (sebab die hensem)-err..lupekan jelah kejap kes die curang, putus tunang ke hape kan.., selain kembo dua beradik yang kawen ngan artis tu.. dan baru² nie saya kenal la jugak ngan Gunalan dan Amirulhadi Zainal. tu pon sebab napak derang men cam best mase game vs Si Pura² kat Padang Tiruan Si Pura². saya jugak tetibe menambahkan namelist org yg saya paling x suke bile memasokkan name Sarbinee Alawee dalam senarai tersebut.hahhaha.
sebelom nie saya xla tgk sangat game bola nie walau dipakse oleh inche asben kan.. kadang² saya tido jek sambil tgk tu kan..hahahhah. yea..sesape kat sini minat Sarbinee Alawee kew?? sorry to say, die men cam hampeh kat padang tiruan Si Pura² oke. agak geram rasenye bile Malaysia kalah 3-5 kepada Si Pura². saya rase meluat bile die menyalahkan kawan²nye bile gol masok gawang Malaysia. bukan tu tugas die kew menjaga gawang gol dari dibolosi?? -oke.cukup. saya agak emosi. jujurnye saya berharap Apex akan masok menggantikan beliau bile masok 2nd half, tapi habok pon tarak.. sehingga Malaysia dibuli sebegitu teruk. haih....
saya puas hati juga walaupon Malaysia x layak ke peringkat seterusnye, tapi sekurang² mase maen di Bukit Jalil, inche Apex dah menyelamatkan gawang Malaysia beberapa kali. alah, lupekanlah kejap skandal² die tu sume kan.. at least, die buat kerja.. saya malas nak komen tentang lakonan Si Pura² semase 2nd half. sumpah. sangat sakit hati. 

oke. chill. jom sambung entri yang seterusnye.. heee.......................

esok insyaAllah kite sume akan mule berpuase. petang nie tengok anak bulan. maksudnye besok dah masuk bulan Ogos kan... wee... due saya makin dekat. saya sangat teruja nak menyambut ramadhan kali ini kerana pertama kali dapat menyambut ramadhan pertama bersama inche asben tersayang. dan pertama kali juga menyambut ramadhan sebagai bakal ibu dan ibu (lam beberape hari lagi..teeheee...~insyaAllah).

Kepada perokok² tegar selamat mentabahkan hati anda. hahahha.
kepada yang suke bergosip.. sile kawal mulut anda. mungkin boleh jek klu nak muncungkan mulot anda setiap hari.
kepada si kuat makan, sile kawal selera makan anda semasa di bazar ramadhan.hahaha

Bazar Ramadhan???
eh. saya suke tau bazar ramadhan atau dalam bahasa ringkas saya suke pegi bazar ramadhan. kadang² saje jek suke suki pegi. xde beli hape sangat pon.. habes poyo pon saya beli kuih tako. yeay! kuih tako. kuih kegemaran saya setiap kali bulan ramadhan. bulan lain pon ade jual jugak, tapik saya suke kuih ni time bulan ramadhan jek.. pelik ke saye??

kepada semua mangsa gosip saya dalam entri² sebelom nie, saya menyusun seploh jari mintak ampun, mintak maap atas semua ketelanjuran mulut longkang saya. hahha.. semoga kite sume mendapat hidayah dariNya. Amin....

Kepada sume pembeli tegar makanan di bazar ramadhan, jangan membazir. cube simpan duit tu dari membazir. cukup bulan ramadhan, bole beli gelang AC Mizal. hahhaha..tade kene mengena.

kepada semua, sambutan besar besaran sebenarnye adalah pada bulan ramadhan. bukannye sebelom ramadhan lagi pegi shopping beli baju raya, biskot raya bagai oke.. macam semalam saya pegi sebuah pasaraya. jenuh nak parking. rerupenye hari shopping kebanyakan orang² melayu kat ipoh nie. punyelah sesak! semua seperti excited nak raya. bukan nak berpuase. nasib baik pasaraya tu x pasang lagu raya. hahaha. saya pon tumpang sekaki, beli kain untuk dibuat baju raya untuk si tecik lam perot saya nie. baju kurung @ baju melayu? entahh.... hehehhe.

hopefully ramadhan kali ini memberi kita hidayah yang amat bermakna. bak kata inche asben saya, 
"tahun ni sangat bermakna buat abang sebab tahun nie dapat berpuase bersama sayang dan kuarge lepas 2 tahun menyambut 1st ramadhan sorang² di sarawak. nikmatnya tersangat lain. dan juga insyaAllah tahun nie abang akan membayar zakat fitrah untuk anak abang sendiri. InsyaAllah."
-yea..saya sangat speechless..

Mom To Be,
~Mama Effa~


*kepada perantau² sekalian, sile hayati lagu dendang perantau dari music dumper saya. hahahahha.


3 comments:

norinaomar said...

nak balik .....(T_T)

pasal bola tu, housemate saya tak suka abang rambut kuning tu (amirulhadi) hahaha

ILYANA said...

sayeee sgt lahh sukee dekat amar rohidan . bole kan ? bole kan ? hahaha :DD

P/S : kasihanilah saya 1st time berpuasa di perantauan . sayuuu jea pegy sahur . haha

Effa Akmal said...

Noi,

lagu dendang perantau nie untuk awak tau.hahhahha

cik fitrah,

hee... bole jek awak nak suke sape.. hahahhaha.

* selamat mengahyati lagu dendang perantau ni oke. hahahhaha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails