thanks for the click readers!

Thursday, June 2

~~ SyeffA's BaBy CouNtDoWn ~~

entri hape yang saya nak post kali nie kan? ouh.. saya x marah² dah..jangan risau. entri kali ni x maki hamun orang dah.. klu anonymous tu menyibok lagi nak stalker saya, terpakse la kot saya open belog nie pade invited person saje. payah juge kan klu orang sibok² xde keje nie nak jadik inspektor gadjet tetibe kan.. mesti dulu die bercita² nak jadik pengintip, tapi x dapat kan..(mungkin sebab over menyibok kot..hahhahaha..)


dah.dah. saya tamo bercakap tentang manusia itu lagi. eh, ni gamba pe saya upload ni? hehe.. nie gamba perkembangan baby saya lah.. hari nie baby saya dah 29 minggu 4 hari. atau kalau nak rase banyak kira, bole la kire hari kan..hari ni dah 207 hari dah.. Alhamdullilah.. harap² baby ni sihat dan selamat lahir ke dunia. minggu nie baby saya dah 7 bulan setengah dah.. harap² die x kuar awal la, sebab mama dan babah x beli lagi barang² baby.hahhaha.. tu dia aih.. dulu mase 4,5 bulan, semangat gile n x sabar² nak beli baju baby. ni dah dekat due, bole lagik wat relaks, wat² bertenang..hahhaha. skali baby kuar awal, padan muke sama mama dan babah kan! hahahaha...

baby semakin aktif sekarang. kadang² sampai senget² perot saya bile die men nyorok².hahahaha. baby jugak sekarang dah pandai sedu. comel jek.. die paling suke bile saya letakkan fon atas perot dan pasang lagu selawat, mesti die akan tendang², kadang² die tersilap tendang, habes terpelanting henpon saya.hahhaha. sangat comel oke. paling seronok, sekarang dah bole rase kaki kecik die, siku die..sangat indah kan ciptaan Tuhan.. Alhamdulillah.. saya sangat berterima kasih kepada Allah dengan anugerah paling berharga untuk saya dan hubby ini..


nie plak countdown untuk saya dapat memegang dan memeluknya nati. lagi 10 minggu 3 hari atau kalu rajen sangat nak kire, lagi 73 hari.. dah x lame lagi kan.. dulu, mase baby baru 6 weeks, rase lambatnye mase berlalu.. sekarang dah x rase dah. rase excited sangat². rase risau siket² (err..pandai ke saya nak jaga anak nati?-hahhaha). rase teruja. rase gemuruh. saya rase tu sume normal kot buat mommy to be macam saya? sekarang pegi memane pon, orang asik tanye sex baby. sorry la. kami bukan sengaje nak berahsia tapi kami memang x tahu. mengikut assumed dari doktor, mungkin girl. tapi tu x pasti. ramai yang suruh kami pegi wat scan lagi. tapi kami x rase teruja sangat nak tahu jantina baby nie. kami lebeh pentingkan kesihatannya dan keperluannya. yang selebehnya kami nak wat suprise pada diri sendiri. biarla mase lahir nati baru tahu baby nie girl @ boy. sebab tu tade tema untuk baby. selain kaler putih yang dipilih, kami jugak pilih kaler² selamat untuknya. kaler hijau untuk tilam baby, beg baby... baju² akan banyak kaler putih la. sebab mamanye suke kaler putih kan..hahhahaha.. 

selain daripada isu² nie, ade jugak yang tanye name baby.. hahaha. macam kelakar sebab saya maseh x dapat menentukan nama baby saya sendiri. memangla dah pilih beberapa nama, tapi saya lebeh teruja bile tengok ade nama² baru yang muncul dalam website nama baby Islam yang saya selalu visit tu. baru jek kejap tadik saya tengok website tu dan terjumpe nama ~Aryan~ maksudnye kekuatan. bile saya cakap pada hubby, die kate, tamo. sebab die sudah suke ngan nama F yang kami pilih bersama hari tu.. erm..tapela.. saya  x kecik hati pon.. baby belom kuar pon lagi. saya maseh ade banyak mase nak pilih nama baby. hahahhaha.... tapik 10 minggu yang tinggal tu, kadang² wat saya sesak nafas jek bile pikirkan klu tetibe saya deliver awal, tapi baby saya maseh tade nama yang seswai.hahahahha...

*eh..dah la cukup² saya merapu.. hujung mingu nie saya nak pegi makan kenduri. yeay! makan free lagik...


Mama To Be...
Mrs. Akmal




2 comments:

Mrs.NZ said...

hellu..lama tak singgah.erm,nama F tu mungkin lagi sesuai dari Aryan kot.Tapi takpe,byk masa lagi kan.Teruja nak tahu apakah nama F itu..semoga baby & mamanya selamat dan sihat. :)

Effa Akmal said...

kak ninie,

haha.. x sedap eh name Aryan? hahha.. name F akan diketahui sebaik saje budak tecik nie lahir ke dunia. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails