thanks for the click readers!

Tuesday, June 7

♥ ♥ ♥ Happy Anniversary Sayunk!! ♥ ♥ ♥

wee... penat yang maseh berbaki x memudaratkan saya taip entri nie.
sape kate seronok holidays time preggy? tifu. tu sume tifu...
saye leteh tahap cipan kepanasan. siap dapat pakej saket pinggang, bontot dan CB.
-CB tu ape? err... cherry berry la.. 3 hari berturut² tau. tatau la pasal pe n ape yg saya makan.. :'(
hee... last friday, saya pegi ke Pasir Salak Resort. sebenarnye untuk menghadiri majlis kenduri kawen sepupu hubby saya. tapi bak kate org, menyelam sambil minom air, kami celebrate sekali la anniversary kami yang pertama disana. wee... dah setahun kami hidup bersama rupenye.. rase cam bawu semalam jek nikah.. hahhahaha..

sebenarnye ramai x tahu resort nie kat mane. resort nie betol² bersebelahan dengan kompleks sejarah Pasir Salak. boleh jalan kaki jek.. ade x yang buta sejarah kat sini? yang x tahu Pasir Salak tu tempat ape? ~hahaha
tapela, saya share la yea.. Pasir Salak tu tempat pembunuhan residen inggeris pertama di negeri perak iaitu JWW Birch. beliau telah dibunuh oleh si Putum iaitu pengikut Dato Maharajalela. haa... giler lahhh.. dah macam cikgu sejarah plak saya kan?? hahahahha............. klu nak bace lebih lanjut bole klik ke link nie sejarah pasir salak. 

oke. resort nie betol² tepi sungai.. dan resort nie bercirikan rumah tradisional. calm jek bile sampai kat sini. resort nie dikelilingi rumah² penduduk kampung di Pasir Salak nilah.. (terima kasih pade kakak + abg yang bagi kami tumpang parking kereta di depan umah beliau). eh, jom tgk pix saya yg x seberape mase kat sane.. :)

wee.. abaikan bentuk badan yang suda mengembang tersebut.
nie rumah resort yang saya duduk tu.. depan tu sungai kan.. bole pancing² ikan tau.. :)
ni kat berenda rumah kayu tersebut. :P
action jek lebeh... bukan mandi pon.. takot tenggelam x timbul² plak nati..hahhahaha
di restoran terapung....
sekali sekala snap pix hubby kan..hahahhaha....
x banyak pon pix yg saya snap. kan saya kate, saya diserang CB selame 3hari. jadik mud bergamba twus hilang begitu saje.. hahahha

tengs to hubby sebab bawak saya ke sini bersama baby. :)

~ HAPPY ANNIVERSARY, SAYANG ~


mama to be,
mrs. akmal





5 comments:

Mrs.NZ said...

kesian,so skrg dh okey ke?tp tempat tu cantik gak,especially resort dia.mahal tak?skali skala pg tempat camni nyaman gak kan..

Effa Akmal said...

zuwairi,

tengs. nati saya singgah belog awak yea.. sila la singgah lagi ke belog saya. :)

Effa Akmal said...

kak ninie,

suda oke. x mahal pon. murah jek. gune diskaun gov lagik.. hahha.. suasana memang best. sebab ala kampung kan... :)

norinaomar said...

tahniah effa n said..mudah2an Allah memberi rahmat kepada kamu berdua hingga ke syurga..
don worry kalau kembang pasni usaha gigih untuk kempis balik ngehehehe

Effa Akmal said...

noi,

tenkiu...klu x kwus, kne melawat slim world la kot. x pon marie france bodyline care la jawabnye..hahhahaha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails