thanks for the click readers!

Friday, May 27

Kejadian Di Petang Rabu Dan Di Subuh Hari ~ hahahhaha..

entri hape nie? hahaha..
entri nie adalah gabungan cerita sepanjang minggu nie. harap readers sume bertabahlah semasa membaca entri ini sebab penangan ibu mengandung memang begini. suke mengarut dan merapu yang bukan². hahaha.
pada hari rabu yang lepas.. cuaca agak mendung, jadik saya rase bertanggungjawab menyelamatkan kain² yang berada di ampaian luar rumah. mase saya nak pegi ke ampaian tersebut, de 2 ekor kucen menghalang perjalanan saya. derang baring pastu lilit² kaki saya. bajet comel la tu kan.. tapi saya x peduli, plus saya pun x paham bahasa binatang kan? hahahaha
dan apabila saya sampai di tempat kejadian. sumpah! memang terkejot dan menggigil² badan.. saya nampak menatang nie..

oke, nie bukan ekor buaya yea murid²....














haa...berdebar x korang nak tahu menatang hape nie?? nie la biawak komodo.~saya dengan sengaja tanak upload wajah sebenar komodo nie,takot korang sume pon x boleh tido malam mcm saya. besar gabak tau tak. saya rase adela lam sedepa kot panjangnye. memule saya ingat anak buaya tau. tapi bile saya berfikir dengan warasnye pas beberapa minit, barula saya tau yg depan saya tu komodo, bukan anak buaya. ei..seram tau. menggigil² badan saya tengok menatang nie. besar sangat! saya nak lari dah x boleh, nak tak nak saya redha jelah apa yg akan berlaku. tapi konpem la tade kemalangan jiwa berlaku kan, sebab saya maseh boleh menaip entri nie dengan gagahnye.hahhaha. komodo tu blah camtu jek. kelam kabut jek die lari kat hutan belakang umah tu.. huih.. inilah kenangan paling menakutkan dalam kehidupan saya selain daripada berjumpa dengan hantu badan sebelah. mintak² la komodo tu serik tengok saya kan...
masuk jek lam umah, saya terus sms hubby bagitahu kes berlaku tu. die pon cepat² kol, dan tanpa saya sangka, saya menanges (sile gelak sume). yea. saya menanges sebab terkejot jupe komodo besar gabak tu. malam tu plak saya siap mimpi dikejar komodo. hahaha.. bile pikir² kan..hape la yang spesialnye komodo tu kan sampai dapat mencurik perhatian saya? gigi pon x gosok, spenda pon x pakai kan? hahaha..

oke..sekarang mari sambung kisah yang berlaku pada waktu subuh pagi tadi. kebetulan semalam saya x boleh tido. susah sangat nak tido. pkul 3 pagi, mata maseh terkebil² macam hape jek.. tah bile saya tertido, saya pon x tahu. dan saya terjaga bile tetibe rase nak buang air. ouh, itu perkara biasa bagi ibu preggy mcm saya. dan tanpa diduga, saya terasa ade benda bergerak² lam cadar katil saya. sangat berdebar oke! saya mule terpikir kot² komodo yang saya jupe 2 hari lepas dah masuk lam cadar katil saya pule. saya raba lagi. konpem, besar gabak lebeh kurang mcm komodo yang saya jupe aritu! kelam kabut bangun dengan susah payah dan bukak lampu tido kat tepi katil. rase pelik disertai rase nak gelak guling². ingatkan hape la kan..rupenye hubby saya tido lam cadar tu. oke. ala² berselimut jek saya tengok. saya kontrol gelak. saya tanye ngan keadaan mamai..

isteri     : abang ni kenapa? tido lam cadar plak die! (sambil tepuk² punggung die kuat²)
suami   : hah? eh..kenapa abang tido lam nie pulak? 
isteri     : ei..manelah tahu..kuarlah. mengade jek nak tido lam nie. koyak habes nati cadar katil ayang ni. kuar cepat! 

~saya bangun menuju ke toilet sambil tahan gelak. x baik kan, gelakkan hubby sendiri kan..walaupon lam hati rase sangat digaru² untuk ketawa. hahaha. bile saya kuar dari toilet, tengok hubby dah kuar dari cadar dan sedang buat muke comel sambil pandang muke saya.

suami    : sayang nie kan, suke malukan abang tau.
isteri    : hahahhahahha..ape pulak? yang abang pegi tido lam cadar tu kenapa? ingat cadar tu selimut ke?? hahahaha
suami    : hahahahhahha...ala, malu la abang. tah nape tah abang tido lam cadar tu plak.hahahahahha.....

~ oke, fine. hubby wat lawak di Subuh hari.

aksi tido macam hubby saya tido tiap² malam..hahahahha











~sekian ulasan berita untuk minggu ini.hahahahha.................

Mama To Be,
Mrs. Akmal

3 comments:

Anonymous said...

BIAWAK KOMODO tol2 mengerikan la...aku dah serve kat internet..btol ngeri mcm predetor jeer

Effa Akmal said...

leenda,

kan... takot. besar gabak tuuu... muke lak ganas jek.. macam samseng!

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails