thanks for the click readers!

Friday, April 29

Penangan ke Langkawi.hahaha

ini kisah benar. sila percaya.
semalam pegi tesco (minggu nie, tetiap ari kuar soping + jenjalan-hahaha). cadangan asal adalah nak beli lungage. haa.. gile kau. pecaye tak? sebenarnye dah ade pon beg Akademi Fantasia kat umah. yg macam nie.

  
- sila take note yea murid² sume berkenaan beg akademi fantasia nie. hahahahaha.

yang ade kat umah tu, saiz kecil. diulangi saiz kecil. jadi si isteri yang penyayang telah berkata kepada si suami yang pemurah bahawa, beg tersebut x muat utk masukkan baju for holidays 4 hari 3 malam tersebut. kelam kabutlah si suami mencari alternatif sampai die kate 
"its oke, sayang. i'll use my travel bag."
WHATT!!!!! dah hilang akal ape? dia suruh saya pakai beg akademi fantasia tu, dan die nak pakai travel beg yg macam kat bawah nie.- backtrack punye hoke. dan saya x mungkin akan bersetuju dan berkompromi tentang hal ini. hem!

-hoke, beg nie hampir sempurna macam hubby saya punye, cume saya rasa dia punye lagi banyak poket kot. nie beg yg dia hangkut ulang alik masa dia duk sarawak dulu.

saya cuma kuarkan pertanyaan ini kepada dia
"kenapa pulak nak asing² beg? you takut org tahu you dah married kew?" - oke, soklan langsung tade kene mengena ngn subjek. hahahahaha. gasaklah.

sebenarnye, pada pagi kejadian, isu ini telah dibangkitkan - kemuncak kepada perbalahan isu beg ini ialah, saya halau dia bangun dari katil dan bergolek² dengan alasan saya nak tukar cadar! ouh, dia memang x suke ngn aktiviti tukar cadar saya ini. hahaha
tapi saya jadi sakit hati bile dia kata,
"malam ni x boleh kuar. abang nak main futsal. ade friendly match. beg ke hape nati kite beli jek kat langkawi"
oke. fine. match futsal dia lagi penting. jadik saya balas.
"oke. nati baju² kite tu, i packed masuk dalam beg plastik sampah kaler itam tulah yea..nati sampai langkawi, kita beli beg, baru campak baju² tu lam beg. yelah. you kan sibuk."
dia terdiam dan berlalu pegi keje.
tetiba jek dia balik keje petang tu dia kata
"lepas maghrib kita kuar yea. beli beg, pink guava favret you dan coklat."
saya jadi pelik.
"aik? kata you ade futsal match?"
dia tersenyum menggoda dan kata
"tak jadi. nak bawak you kuarlah."
hee... oke. lam hati menjerit - I menang!! hahahahha

tapik akhirnya semalam kami x beli beg. sebab? hubby saya meroyan nk pakai backpacked die tulah. benci betul saya. saya kan isteri dia? kenapa pulak dia x mahu kongsi beg dengan saya? benci tau!

semalam juge untuk pujuk hati sendiri, saya telah beli 2 kotak air guava pink. haa... sampai saket² perot minom air tu.hahahaha

pastu yang wat saya saket hati, saya minta dia beli coklat. knun nati bole makan mase otw ke langkawi. tahu apa yang dia jawab?
"ish.. x payah. kite kan nak pegi gudang coklat? coklat kat langkawi lagi murah dari kat cni."
ei...... saya geram tau. tapi pas dia pusing, saya snatch juge coklat cadbury. hahahaha.

-erk! sedapnye... -hidung berdarah-

saya nak beli baju pon telah dihalang
"belila kat langkawi nati sayang"

huh. sume kat langkawi kan. tade pon nak amek hati saya nie. yang saya ingat semalam, yang dia nak beli cuma botol susu baby, baju baby, pampers baby. -helo..mama baby terasa dianiaya dan dipinggirkan oke!

hem.. saya nak tengok jek nati kat langkawi hape yang dia nak belikan untuk saya.... mak saya cume pesan air gamat. untuk pulihkan luka. siap order 2 botol.hahahaha.

- nie air gamat asli. sila baca caption dibotol tersebot, ok. hahahahahha

oke. nie kisah benar. sile percaya yea readers sume. kesimpulannya, hubby saya asik pikir sume barang murah di langkawi. kita tengok same² nati hape yang akan saya dan dia beli. hahahahaha

Mama To Be,
Mrs. Akmal

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails