thanks for the click readers!

Wednesday, April 13

D.U.L.U

saya harap inche suami saya takkan berubah. xkan berubah menyayangi saya sama macam 9++ tahun yang dulu. bukan sebab saya rasa seronok membuli dia. BUKAN. saya x penah buli dia. percayalah! dia yang selalu buli saya. -hahahaha.
dulu masa zaman kami bercinta di sekolah. dia selalu belanja saya makan laksa kat kantin. (kadang² saya belanja dia juge). sampai sekarang pon dia selalu belanja saya. belikan laksa untuk saya. sebab dia tahu saya peminat tegar laksa. sampai sekarang juga, dia x penah lupe bufday saya. sampai sekarang juga, dia x penah lupa saya gila dengan jus tembikai laici dan ais kacang santan. paling dia ingat saya suka kaler pink. dari zaman sekolah sampai dah besar pon still lagik gilakan pink. saya ingat lagi saya penah paksa dia beli baju raya kaler pink. klu x beli saya x bagi dia datang beraya ke rumah saya. hahhaha. kesian dia!
dulu, saya sangka dia hanya cinta monyet saya. ramai juga yang cakap macam tu. even cegu² sekolah saya pon. after a few year, saya terjumpe cegu matematik saya di bank tempat saya praktikal. dia bertanya ke mana perginya boyfren saya semasa saya sekolah dulu. saya sangkakan dia bertanya tentang ex-boyfren saya.jadi saya jawab dah mati -dalam nada bergurau. kemudian cegu saya kata " bukan budak tu. si syed tu ".. oh. saya terdiam dan terpikir dimana cegu saya dengar rumours mengatakan saya telah putus dengan dia??-bajet macam artis terkenal je kan..hahahha. saya kemudian menerangkan saya masih bersama dia.sudah 5 tahun kami kapel! cegu itu sangat terkejut beruk mendengar confession saya. hahhahaha. tapelah cegu.saya maafkan cegu.. hahhaha. :P
dulu, saya penah ada kenangan manis dan pahit di KFC bersama dia. kenangan manis saya, pertama kali dia sambut hari jadi saya di KFC. siap suprise dgn kek bagai dan seutas rantai yang masih saya simpan hingga kini.(nak gadai, tapi x sampai hati-hahahhah). sumpah! saya takkan lupa kenangan manis itu. samelah dengan kenangan pahit yang terjadi di restoran KFC yang sama (tempat 1st time kami dating, sambut bufday). makanan yg kami beli tertiarap atas lantai. malunya Tuhan saja yang tahu. tapi kami kool jek.. wat muke selamba. duduk, tenangkan diri, gelak² dan baru blah. hahhahahaha... yang lawaknya, sampai sekarang kami dah x jejak dah restoran KFC tu. banned terus! malu punya pasal kan. walaupon klu nk pikirkan secara logik, tade sape pon kenal/recognized muke kami masa tu. sume tengah kebulur nak makan kan. hhahahaha...
dulu juga saya penah terpikir adakah hatinya akan berubah setelah bekerja di sarawak? saya jauh. x mustahil dia akan jumpa seseorang yang lebeh baik dari saya. itu yang saya rasa. tapi selepas beberapa bulan dan menjangkau setahun dia masih setia membuatkan saya tidak teragak² menerimanya sebagai suami setelah dia mula melamar.. ah, sangat manis bila saya telah terlalu lama menantinya (8 tahun ketika itu) dan meminta agar saya menjaganya seumur hidup. saya tidur sambil tersenyum tau malam tu. hahahahhaha.. perancangan bertunang dan bernikah kami dirancang x sampai setahun. segala² saya rasa terlalu indah walau saya tahu saya dan dia x mungkin hidup seperti pasangan suami isteri yang lain. kami terpaksa duduk berasingan. sorang di semenanjung dan sorang lagi di sarawak. setiap hari saya berdoa agar dia akan pulang ke pangkuan saya akhirnya. dan akhirnya betul² makbul bila dia dipulangkan kepada saya. walau ramai kate, sepatutnya bukan dia yang seharusnya dapat transfer. saya x mahu peduli. mereka x tahu bagaimana perasaan saya melainkan cuma pandai mencela. terima kasih!
kini dah hampir setahun kami berkahwen -eh, anniversary 4 june 2011 nie tau. dan kami sedang menanti ahli baru dalam keluarga kami. betapa saya sangat bahagia bersuamikan dia dan betapa saya sangat bahagia dikelilingi kuarga besarnya dan betapa bahagianya saya melihat cahaya bahagia dimatanya setiap kali dia menyentuh perut saya.

~ Sayang, terima kasih kerana membahagiakan saya... ~










Mama To Be,
Mrs. Akmal

2 comments:

Anonymous said...

yang i ingat lagi story pasal makaknan yang tertiarap kat lantai tu...hahahahahaha..u stay nak makan kfc gak kan masa tu sampai pegi kat restoran kfc yang len...

Effa Akmal said...

leenda,

hahahaha.........sangat klakar kan..hhahahahhahaha.. patut aku dah banned dah kepci tu sebagai makanan favret. kan...hhahahahaha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails