thanks for the click readers!

Thursday, March 24

yes! i'm so down. so what?

hola... xtau nak citer haper.. cam sedey pon hade.. tahla. hormon x stabil kot.. maaflah. entri kali ini agak emo mungkin. just need to share everything  wif sumone. yea..saya tahu hubby saya ade sebilik. mungkin saya patut luahkan pade dia dulu. tapi saya x sampai hati. setiap hari tengok dia balik dari tempat keje dengan muka letih, penat. xkan saya nak tambahkan risau dia kan... 
kelmarin saya pegi check up baby.. baby saya oke. aktif. jantung, nadi sume oke. cume masalahnye saya telah di-detect Anemia While Prenancy. ade kew manusia yg x tau ape tu Anemia?? alah..mase sekolah dah belajar kan lam subjek biologi @ mungkin Sains (saya dlu sains stream- jadik x tau hape budak art stream bljr lam sains. rasenye same je kan..)
Anemia tu maksudnye kurang darah (pade yg x paham la T_T....). kurang darah itu agak atau mungkin sangat bahaya pade ibu mengandung seperti saya lah (agaknye). tetiap hari saya pikir, kenape jadik mcm nie? selera makan saya oke. berat saya naik tiap² bulan sampai dah terlebey 500gram dari yg sepatutnye. ape lagi yg x kene? saya x risau tentang diri saya, saya risau baby saya... T_T adakah sume ni akan effect pade baby saya??




-bermula dengan keputusan yang mengembirakan ini. 
-sumpah! xkan lupe how terribly my hubby crying wen i showed this to him.... i'm so touched!


- dan ini habuan kepada saya untuk memilikinya..














- dan jugee ini... selalu jek saya bayangkan sedang menikmati coklat Smarties semase menelan dadah² nie sume...












saya cuma harap check up akan datang, hemoglobin saya akan normal. diulangi 
-normal-
Doakan saya yea readers sume.. 


Wahai Hati, Bertabahlah........


Mama To Be Upset Already
Mrs Akmal

3 comments:

Mrs.NZ said...

jgn susah hati,kawan kak ninie kat sini masa dia pregnant dia disahkan ada thalassemia.tp semuanya ok,makan makanan yg healthy.misti doc ckp apa food yg patut effa mkn kan.enjoy your pregnancy moment k.

kak ninie ada baca yg jewish (yahudi)amalkan time pregnant nak kasi anak cerdik.interesting for u to know,mcm dengar muzik(alunan yg lembut),buat latihan matematik, dan makanan2 yang dipercayai buat anak cerdik.they believe that fish may not be eaten with meat. :)

Anonymous said...

alah anggap coklat smarties n u leh telan la...tpi kalu semua medicine tu tol2 dah jadik smartis jng lupa bagi aku gak...aku nak jugak tau..
pe2 pun aku doakan ko n baby slamat dilahirkan coz nati bertamabah lagi sowg manusia yang suka red colour..

Effa Akmal said...

kak ninie,

tengs kak ninie, dah lega cket hati nie dengar.. :)


leenda,

u dont noe how suffer i am wen take ols that pills... :(

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails