thanks for the click readers!

Sunday, October 10

life is stressfull...but i'm oke!! :')

weehoo...saye telah kembali ceria... :) wink. wink. maaflah de beberape org readers telah sms saya di telepon blekberi saya. soklan mereka mudah. "kenape kamu post entri camtu?" "knpe terlebey feeling?". hahhahha. hoke. fullstop. jgn tanye lebey². suami saye yg jauh di perantauan telah menuduh saye pregnant sebab emosi saye yg x menentu. haha. itu kelakar hoke encik suami. kamu jgn mengarut. saye sihat walafiat disini. tidak berbadan tiga dua seperti yg kamu pikirkan. saye masih berbadan satu. cume emosi saye agak tidak stabil. pms ke hape aku nie??hahhahaha..seumur hidup aku penah ke kene pms? klu ade pon sindrom pms tu, aku dapat kenali dgn lebih lanjut kew?? -agak tidak manis bercerita tentang pms disini. tajuk yg agak memualkan. uweeekkkk!
sekarang nie saye agak bizi. anak² sepet saye dah nk final exam. saye sedang mengejar silibus dengan lajunye. mungkin sebab itu saye agak stress. kucen jalan pelan depan saye pon saye rase nak sepak bontot die laju² tau..(nak buktikan tahap stress saye yg agak melampau.). bukan setakat stress ngn silibus x habes², stress tengok hanjing lalu lalang kat tempat saye parking kete., stress dengan pakcik guard yg x abes² sangsi dengan sticker church yg terpampang di cemin kete saye (yappadey?!!), stress dengan tikus yg sering ganggu mase tidur saye. stress dengan kete saye kotor gile berkat seminggu x dicuci..haih... stress jek manjang.. rase macam nak pegi karaoke. -oke ni penyelesaian yg agak baik drp pegi merompak @ meragut rumput kan??
tadi..sudah sangat hampir mau masuk ke K-Box. yea.saye paham. K-Box banyak lagu cina.(memang khas utk org cina kot). tapi oke ape. saye tau nyanyi lagi Ni Na Me Ai Ta (tu jelah lagu yg saya tau pon) - selain drp lagu sekolah tempat saye mengajar. (eh..saye da pandai nyanyi tau lagu sekolah saye. lagu cine). sumpah! x tipu! hari tu saye nyanyikan lagu sekolah saye pade nephew saye yg bawu lahir. terpinga² muka dia pandang saya. -oke.fine! nati acu belajar lagu Rihanna + Eminem tu oke..
minggu lepas saya pegi majlis kawen sepupu saye. tade sape pon yg saya kenal.melainkan mak saya.(satu²nye yg saya kenal disana). yang lain saya tengok mereka tengok saya macam nak makan.. (apekahh kerana saya gemok menyebabkan kamu lihat saya seperti melihat drumstik ayam?). ade gamba yg saya tangkap, tapi mcm malas nak upload.hahha.. saya nak upload minggu lepas tapi saya diserang mud swing x pasal².  yang lebeh menggerunkan saya telah kurang bercakap sepanjang minggu ini.. eh..kawan² saya sangat rindu saya + boring biler saya MC ari isnin ritu tau?... mesti hidup derang sangat sunyi sebab saya x buat bising macam biase. -oke, sila muntah kawan² sekerja saya semua.
swing yg datang menyerang saya itu telah menyebabkan saya demam, selesema,batuk,sore throat.ditambah dengan kepale berat. hilang selera makan (tapi x kurus² pon,kurang ajar punye selera makan!), mengeluarkan isi perut dengan kronik. itu juga telah menyebabkan saya dituduh pregnant oleh rakan sekerja. oke, korang jgn nk berangan. tade maknenye anak sedara tiri to be bagai..! huh.
petang tadi saya jumpa kawan lama di silibin. dia suda gemok. (lebey gemok dari saya). dia kata " eh,efa. lamenye x jumpe. kamu gemoknye??" -dalam hati rase nak jawab "eh, mukan ko lagi gemok kew?" -muahahhahaha..agak keji perangai disitu. dia sungguh gigih bercerita tentang life dia yg sangat bahagia.kononnnye. =..=. dia bercerita dia menantu paling cantik dalam keluarga (????). dia bercerita dia kerja hebat sekarang. saya cuma layan x layan saja. kebetulan encik suami telepon saya, saya ceritalah, saya tetibe terjumpa kawan lama. saya kata "bosanlah.entah ape² je cerita dia. x memberansangkan langsung tau kamu..macam cite rekaan pon hade..bosan saya." encik suami kate "eh.kamu selalu ada bad impression pada org.x baik tau.. kamu layan jelah". saya rasa nak bagi jek telepon tu pada kawan lama saya tu.biar dia cerita kisah dia kat suami saya. pastu teringin nak tanya kat suami saya "ha...best x cerita dia??". pastu perbualan terganggu bila kawan saya tu kata nak balik naik BMW yang baru dibeli oleh suaminya. hoke.saya mau muntah sekarang. x perlu mention hoke itu BMW.. selepas beli barang, saya menuju tempat parking. saya ternampak kawan saya di tempat parking. saya baru nak tanya mane kete bmw itu, tetiba muncul sebuah teksi di depan saya. bertentangan dengan dia.  dia sudah malu² walau saya x cakap apa². oke, fine.saya dapat tangkap kamu menipu.
see... encik suami. saya x penah ada bad impression pada org. tapi instinct saya selalu betul! kamu ingat masa kes kamu kat uitm dlu? instinct saya juga dapat rasa apa yg dah berlaku. abah saya kata, instinct saya kuat. sebab tu masa saya sambung belajar dulu, abah saya pesan "jaga diri. acik kene sayang semua org. walaupon org tu x sayang acik.mesti percaya pada naluri.sebab pilihan naluri itu selalu betul.".. Seee........... 

 
*oke..tetibe saya tukar brand lain. x tau sesuai ke x ngn muke saye. setelah bertahun² muke saya bertempek ngn St. Ives, tetiba saya berubah fikiran. local brand. yg penting Halal. :)
-iklan!




MissingMyLubblyHubby
Mrs. Akmal

2 comments:

Katherine Josh said...

Loquat is for cough and lung in Chinese medicine. Sometimes i would take the Ninjiom Pei Pa Koa which is an extract of loquat when got scratchy throat.

You can access info online @
en.wikipedia.org/wiki/Nin_Jiom_Pei_Pa_Koa
ninjiom.50webs.com

Effa Akmal said...

tq so much for the info katherine.. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails