thanks for the click readers!

Sunday, October 3

sepi itu indah.

Kadang-kadang
Sukar kita akui
Sebenarnya kita sendirian
walaupun ramai orang di sekeliling..

Kadang-kadang 
Tanpa kita sedari
Rupanya kita berteman
Sedang diri berasa sendirian

p/s : sepi itu indah. 

S.E.P.I  saya sangat sepi lately. saya pun tidak tahu mengapa dengan saya. saya berada di keliling org yang ramai, tetapi saya sepi. saya sunyi. saya cuma mahu seseorang yang boleh meredakan perasaan saya. saya cuma mahu orang lain mengerti saya. tapi boleh ke? mak saya pesan, in what condition you are, jangan paksa orang lain memahami diri kamu. orang lain tidak faham mood kamu, orang lain mungkin tak faham kamu macamana kamu faham diri kamu. saya terasa saya telah banyak berkorban, walau saya dianggap langsung tidak pernah berkorban. kadang² saya rasa mengapa saya perlu berkorban? suami saya kata, hidup ni kita perlu berkorban untuk orang yang kita sayang. saya sayang dia, jadi saya berkorban perasaan saya demi dia. jelas ke begitu? kadang² saya pelik bagaimana orang lain boleh mementingkan diri sendiri tanpa pikir perasaan orang lain. kenapa saya x boleh jadi seperti mereka? kenapa saya x biarkan saja perasaan orang lain terluka bila saya pentingkan diri? kenapa? kenapa hati saya nak jadi baik sangat? kalau saya baik pun, berbaloi ke dengan balasan mereka pada saya? saya asyik jaga hati orang² disekeliling saya. mengapa? saya layan mereka dengan baik, tapi mereka anggap saya tidak wujud. mereka anggap saya cuba berlakon jadi baik. mereka anggap saya cuba tarik perhatian. mereka anggap saya ni kaki bodek. 
tak. saya x begitu. saya cuma mahu jadi diri saya. saya cuma mahu semua orang happy bila bersama saya. saya cuma mahu family saya happy bila lihat saya happy. saya cuma mahu family in law saya happy bila saya disisi. saya cuma nak lihat mak + abah in law saya happy walau suami saya tiada disisi. saya x mahu mereka sedih. saya x mahu adik² ipar saya rasa sepi dan sunyi macam saya. bukan ke saya dah banyak berkorban? x. saya x banyak berkorban kerana saya masih terasa saya masih tidak sempurna.
saya sangat terasa hoke dengan sikap kamu pada saya. saya x faham kamu. tolonglah. jangan babitkan saya dalam masalah kamu. kamu x suka saya? fine. jangan tengok muka saya. tutup mata kamu. kamu x suka dengar suara saya? fine, amek pisau, potong telinga kamu. x pon welding telinga kamu dengan besi.nati kamu x payah dengar suara saya lagi. saya x paham kamu. suami saya kata just ignore kamu.tapi macamana? saya kena jugak lihat kamu bila saya jumpa kamu. macamana saya nak buat pura² x nampak kamu? x tengok kamu? saya tahu kamu cantik. memang kamu² semua cantik. antara kita bertiga, saya paling x cantik. paling buruk. kamu semua cantik.tapi perangai kamu agak² secantik muka kamu x??
saya sepatutnya x perlu rasa down sebab kamu semua. mungkin sebab kamu biasa hidup senang buat kamu semua jadi begitu.. oh..tolonglah...saya perlu terapi dari seseorang. tolonglahh..saya perlu seseorang utk kongsi perasaan saya.. saya mahu pinjam bahu seseorang utk menanges.. tolonglahhh...................
saya benci perasaan saya sekarang. saya cuma mahu jadi kuat. saya cuma mahu jadi tabah. 

saya sangat rindu suami saya. kenapa kita x boleh hidup macam pasangan lain? sampai bila Tuhan nak uji kita?
Disini aku masih sendiri. merenungi hari² sepi. Aku tanpamu. Masih tanpamu. Bila esok hari datang lagi. Ku cuba untuk hadapi semua ini. Meski tanpamu. Bila aku dapat bintang yang berpijar. Mentari yang tenang bersamaku disini. Ku dapat tertawa, menangis, merenung.Di tempat ini aku bertahan.
Suara,dengarkanlah aku. Apa Khabarnya pujaan hatiku? Aku disini menunggunya, masih berharap di dalam hatinya. Suara, dengarkanlah aku. Apakah aku selalu dihatinya? Aku disini menunggunya, masih berharap di dalam hatinya. 
Kalau aku masih tetap disini. Ku lewati semua yang terjadi. Aku menunggumu.
Aku menunggu..


*terima kasih Tuhan, kerana masih bersama saya.

Terapi terbaik saya adalah bersama Tuhan yang menciptakan saya.
Mrs. Akmal

4 comments:

Mrs.NZ said...

ye,bawak byk bersabar.kamu terlalu emosi..pregnantkah?teehee..saje gurau.jangan sedey2 okeh.

Effa Akmal said...

owh..tidak...kenapekahh org asyik menuduh saye pregnant??? saye rase saye tidak pregnant.hahhaha.. kamu tolong jgn mengarut lagi. klu tidak, saye rase seperti mahu pengsan.hahahhaha

Anonymous said...

aku tahu lagu tu..lagu hidau daun kan..suara berharap..
ko blh pinjam bahu aku walaupun juz dlm fone..cite la kat aku pe prob nya..sape minah yang lagik cantik dari bash frend aku ni..nak thu gak..
aku hepi bila tengok ko hepi...
be strong tau..life is short 2 b unhappy

Effa Akmal said...

tengs cuz always be there for me in every circumstances.. i will. wen u r free.. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails