thanks for the click readers!

Tuesday, August 10

weLcomE BacK ramadHan!!!

"saye mohor besar raja-raja mengisytiharkan 
tarikh permulaan puase bagi negeri2 di Malaysia 
adalah pada 11 ogos 2010 bersamaan 
1 ramadhan 1431 hijrah.."

skrip ni da boley hafal sejak dlu.. (memang la kan, da asyik tetiap tahun 'pakcik' tu bace bende yg same..). eh, esok puase lar.. rase teruja, rase sedeh, rase sayu..eh, sume lah perasaan yg ade lam diri ni rase nk tebarkan jejauh... 
1) teruja - sebab pertame kali menyambut puase lam status seorang isteri.. teruja sebab dulu terbayangkan akn masak lauk pauk sahur (mcm kenduri) dan gerakkan suami utk bangun sahur. pastu kelam kabut rushing2 darik tempat keje, then bukak pose ngn suami pulak... -owh,indahnyer berangan dan angan2 itu telah musnah same sekali. fenifu laa klu org kater perkahwinan tu satu ikatan yg wat suami isteri bahagia.. which part?? knpe aku rase sedeh jek?? fenifu.. pastu teruje (klu suami ade laa) time wat beskot rayer @ mase wat persiapan rayer.. kan best klu dera suami pasang langsir, pastu mop umah, pastu buang sawang2 kat siling, pastu suh die ubah kedudukan pasu2 bunga, pastu dera suami bakar lemang (wlupon die x tahu), pakse suami mkn sume beskot rayer yg x berape nk sedap sampai abes....-best jugak klu dapat mengarah org kan? hahahaha. hoke enuff..klu ibu mertua kesayanganku bace, mesti die ingat aku melakukan keganasan rumahtangga. tapik kan, hakikatnyer x seindah yg kite rancanglah kan...(for sure). sampai ke hati aku nk suh hubby wat sume tu? konpem x sampai ati.. mesti nk wat sendiri. pastu nati hubby mayah2 sebab aku nk berdikari x pasal2.. x pon die akan kater isterinyer ini buang tebiat.(hahhaha-oke, enuff.melampau!)
2) tacing - sebab x pat bayangkan ape yg die berbuke kat sane. mesti x seindah kat sini. aku mkn sedap2 tapi die makan yg tah haper2 kot.. aku sonok2 g berfoya2 kat pasa ramadhan, tapi die? terpakse masak sendiri. mgkin jugak rase yg tah hape2.. ya Allah.. derhaka kew aku?? biar suami aku mkn sorang2 kat sane.. biar die tanpa jagaan aku? aku isterinyer. derhaka ke aku?? hoi.hoi.hoi..ape ni?? tacing plak.tetibe. 
3) sayu - sebab teringat makanan kesukaan die.. kebetulan kami berkongsi favret yang sme. kuih tako.. so, tahun nie mungkin aku akan banned kuih tako.tamo beli. sebab nanti aku sedeh, sayu dan tah hape2 lagik feeling yg muncul. say NO to kuih tako.fullstop! sebenarnyer kan, dari kami kapel dlu sampai la kami da kawen, sekali pon kami x penah berbuke puase berdua. diulangi tak-pernah! bukan sebab kami nie bizi ke hape, tapi memang kami x penah ade kesempatan.. engatkan dlu, pas bertunang, mesti pat rase berbuke pose berdua, pon xdapat.sebab kami btunang pon 6bulan jek.. so, engatkan pas kawen dapatla..pon x. tahniah la efa..kau memang malang kot... T_____T
4) happy - sebab aku percaye nanti die akan pulang jugak ke sini.. happy sebab lagik 3 minggu lebey, die akan balik.. ouh, suami, sayer rindu kamu tau! kamu rindu sayer x?? 
oke, enuff la utk entri kali nie.. penat dah menaip.. nk wat preparation utk interview esok plak.. interview dihari pertame ramadhan? x percaye? sile percaye. doakan aku yea sume... tatta..

*sayer menaip entri sambil diiringi lagu nasyid-insaf suda. hahhaha
Kamu,SayerRinduKamu.SeparuhJiwaSayerPergiTanpaKamu.
Mrs. Akmal

2 comments:

Anonymous said...

ko nak interview kat ne?...apa2 pun aku doakan yang baik2 utk ko..
selamat berpuasa..kalau ko pose penuh thun ni..jng lupa bgthu kat aku..nak stanby hadiah utk baby..hehehehe...

Anonymous said...

hoi...apekahhh??? mengarut hoke.... hahahahhaha...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails