thanks for the click readers!

Sunday, March 4

allergic

Assalamualaikum!

 Hi! readers!

Minggu lepas dan 2 minggu sebelomnya adalah hectic week for me. 2 weeks before feeras kesayangan saya demam panas. selera makan dia hilang serta merta. tetiba jadi picky eater. apakah? sebelom ni okeh je. tapi nasib baik demamnya x lama, 3 hari jea dah oke. tapi meragamnya, trust me, only God knows! hahahha!

sedih tau tengok dia. dia dah la jarang giler demam. so, kalu dia demam tu, sunyi giler rumah. feeras memang jarang demam. sangat mudah dijaga. Alhamdulilah. cuma, kekadang ada jea orang bawak virus bagi kat dia. pastu yang heran semua orang pun nak cover sangat perangai memasing. nak jaga hati sangat. tolonglah... dah memang terang-terang dia pembawa virus kepada anakku ini oke.

selepas seminggu, dia injection untuk 18m pulak. lepas tu terus kena selesema dan batuk berkahak sampai sekarang. x tahu la effect ubat ke apa. after a few days lepas tu, tumbuh bintik² macam measles tu tau.. sebab aku ni bukan doktor, jadi aku pon tipon la org tuaku bertanya perihal ini. mak dan abah datang jea cepat² nak tengok dak drama tu. mak kata mungkin la measles tapi x sure sebab before this dia penah kena macam ni jugak, tapi x la teruk macam kali nie.

malam tu bawak pegi klinik, rupanya bukan measles sebab kalau measles nie akan demam sekali. foine! legaaa...... pastu doktor boleh plak suspek dia kena penyakit tangan, kaki dan mulut tu. terkejut badak tau. check lama², suh observed 2 hari tgk macamana. thank God! takde pape. semalam dah hilang sepenuhnya bintik² tu.. alhamdulilah. sama macam yang penah terjadi dulu la kes nie. persoalannya adakah budak drama aku ini alergik?

malam tu my very bestfren kol dari Kuala Terengganu just to make me stay calm. dia kata, maybe anak aku alergik habuk ke apa. sama macam aku mase kami penah sebilik dulu. aku pon terpikir. haah..aku dah 2minggu x tukar cadar katil. terus tukar cadar kelam kabut. haha! lepas tu la bintik² tu hilang... tenkiu leenda sebab ingatkan aku! kekekke!!

sekarang aku rasa feeras nie alergik pada persekitaran dia. korang nak tahu tak, semalam kami pegi Mydin, aku pi lap satu troli tu guna Hygiene Wet Tissue tu... orang ramai pandang². mesti derang pelik kenapa mak budak ni siap lap troli guna wet tissue kan... hahha! ni salah satu cara nak prevent budak drama aku tu, terhindar dari bakteria ke apa.. doktor sendiri pon cakap anak aku nie alergik dengan bakteria² persekitaran oke.

p/s : aku x mintak pon anak aku kena measles tau.. tapi aku rasa sebagai orang yang berakal, tolonglah respect opinion orang lain. jangan cakap ikut sedap mulut jea. hati orang terasa, kau jugak yang berdosa. kalau semua nak ikut cakap kau, payahlah. senang² aku ajak jea laki aku pindah rumah. hati pon x sakit. banyak kali dah aku terasa. nampak sangat pun kau nak beza². dulu, mungkin la aku boleh diam. sekarang dah naik benci pulak aku nak bersabar. senang cakaplah, mak aku memang terasa pun. abah aku pun. dengan cara kau cakap kan.. tolonglah. RESPECT!


*eh... feeras kan, memang manja sangat ngan maktok dan tokayah dia. ekceli kita memang akan rapat dengan keluarga belah ibu kan? macam aku dulu, walau duduk sebelah jea umah maktok (nenek belah ayah aku) aku, tapi aku lagi rapat dengan family belah mak aku kat Kuala Kangsar tu.. makcik hubby aku penah cakap tau, budak² nie dia tahu hati kita, suka ke, benci ke, x suka ke, pura² suka ke... jadik sila take note tau. hahah! kalau tetiba budak² x suka kat korang tu, pepaham jelah yea...hahhahha! lepas nie nak beranak anak perempuan ramai². nati boleh cucu² manja hangat ngan aku.hahhah!


love me not,
mama fie

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails