thanks for the click readers!

Sunday, January 8

saya dah berubah.

sorry lah. benci sebenarnye nak taip tentang nie. tapi kne juge. org kate blog umpama diari. tahun 2012 dah tiba.  saya dah berubah. harap² berubah utk jadik diri saya sendiri. malaslah. x suke nak berpura².

kalu org x tahu, biar lepas nie sume org tahu. ni memang sikap saya.

saya degil. kamu kesah?

sebab saya x nak berpura² nak jage hati org lain, jadik saya pon jadiklah macam nie. saya x suke. jadik terang-terangan saya tunjuk x suke. kenapa pulak saya kena berpura² nak berbaik sedangkan hati saya rasa x nak? penatlah. penat asik beralah atas perangai dan sifat org lain. kadang² rasa mcm org bodoh mintak maaf utk perkara yg kita x buat. bodoh kan? oke. memang bodoh. lepas ni rase mcm taknak jadik bodoh dah, jadik pasni tanak mintak maaf klu rase x bersalah,(walaupon dipakse!)

paling benci kadang² terase mcm sume perkara org dah tentukan utk kite. jgn buat tu. jgn buat ni. eh, ape ni? mcm saya tade life plak. contohla. awak suka tanam bunga, satu hari jiran sebelah rumah awak tegur dan cakap "mulai esok saya x mahu lagi tgk awak tanam pokok bunga". sebelom awak cakap apa², lam hati mesti terpikir, jiran aku nie baru keluar hospital tanjung rambutan kew?-hahhaha. tapi nie contoh yea murid². maksud saya, org arahkan awak buat perkara yg awak tanak. macam tulah lebeh kurang kan..

adakah sebab saya nie nampak begitu lembut dan senang dibuli, membuatkan org lain sedaya upaya mencari salah saya? KITA TAKKAN NAMPAK KESALAHAN SENDIRI KALAU ASIK MENCARI SALAH ORG LAIN. ke sebab saya nie selalu sangat beralah, ikot jek ape org cakap, jadik sedap kepala lutut die nak cakap saya ape pon? ei. penatlah. penat terpakse beralah dengan org lain. dan penat kne ikot cakap org lain.

tahun 2012 nie, nie diri saya. saya x nak dengar ape org cakap tentang saya. saya x nak org tentukan ape yg patut @ tak patut saya buat. saya ade life saya. kamu ade life kamu. buat hal masing². kalu org tanya, kenapa? yes. saya akan cerita secara detail dari A-Z. lagipon saya dah penah cakap kesabaran saya dah senipis kulit bawang, bertambah malangnya, kulit bawang tu pon dah terkoyak rabak dek kelancangan perangai dan sifat kamu. saya dah x boleh nakubati luka hati saya. saya benci kamu. yes! saya admit.

maaflah, saya doakan Allah membalas semua perbuatan kamu.

maaflah, saya doakan semua benda² buruk utk kamu.

maaflah, saya benci kamu. harap kamu pon benci saya (memang pon) sebab saya tahu lame dah kamu benci saya.hahhaha.


hidup nie macam roda. nanti bila Tuhan tunjukkan kebenaran, baru kamu tahu.

dan kepada yg lain², x payah la asik nak menangkan mereka. sampai bila? asik nk ikot telunjuk mereka?

meluat oke.


Mama Bosan!!
..mama feeyash..

4 comments:

Mrs.NZ said...

haish..sape ni?misteri lah..sabarlah ye..insyallah akan diberi kekuatan pada orang2 yang bersabar.

eh,lupa nak tnya,effa dpt tawaran kursus 18 bulan kat UPSI ke?aritu ada terbaca kat status.so mcm mana pergi ke?kwn baik kak ninie pun dpt tu dia cerita yg dia register isnin ni.

ok,take care.kiss n hug tu feeyash! :)

norinaomar said...

yes effa..kena jadi kuat supaya org lain tak mudah nak nganjing n buli kita..

kalau kita ikut je,n nanges..diorang akan tepuk tangan suka.(macam tau je hal sebenar,hahaha)

Effa Akmal said...

kak ninie,

dapat. dekat maktab kelantan. best kan? bertambah best kursus effa tu 66 bulan. means 5thn 6 bulan.. yeah... lagi best kan?? oh..next time kite kne chat. rindu nak luah perasaan kat sumbody tapi tade org nk lyn. waaa..malangnye hidup!!

Mrs.NZ said...

boleh kalau nak chatting add je my ym no_scarcity@yahoo.com

kadang jarang buka ym,kena bgtau k.ninie kt fb dulu then kita on9 yek..

eh,66 bulan?mak ai..kursus apa ni?mcm sambung amik master+phd.takpelah demi masa depan kan..terpaksalah sacrifice.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails