thanks for the click readers!

Sunday, January 29

dun judge a book by its cover.

hei.hei.lamenye saye x menaip.susahlah sekarang. my bb tu sangat la jelesh oke klu tengok mamanye online.haih.. so, klu abah kesayangan fie ade, x pon klu maktok + tok ayahnye ade, bole la mama bsenang lenang. xpon bawak die sekali mengadap pc nie ngan mama. bawu die tersengih²...sabar jelah!!

last couple weeks, jupe friend of tok ayah kat mane tah..~lupe dahh~ die tanye ape name fie?
then saye pon gitau la name fie
~ ELFEERAS~
then ape tau?
die kate susahnye nak sebut name anak kamu nie.
oke.chill mama fie. senyum. x perlu kate ape².
then die cakap ape lagi tau..
len kali bubuh name anak yg ade maksud lam Islam. jangan nak bubuh glamer².ikot suke hati.
oh..tu sebab pakcik sound saye awal² tadik?
hmm.. nilah mentaliti manusia.
ape la salahnye, before MENUDUH tu, tanye dulu. kan lebeh manis?
ape salahnye kalu pakcik cakap macam nie,
"sedap name anak kamu. ape maksudnye?"
bahagia siket jiwa saya ni dengar. haa...
tapi sebab pakcik tua dari saya, jadi saya maafkan pakcik sebab wat tuduhan melulu kat saye tadi.oke.

okelah..sebab saya x kuase nak layan orang macam pakcik, saya pon saje jek drop muke pakcik.
saya pon cakap. dengan penuh berhemah.
"pakcik name anak saya memang ade maksud dalam Islam.
EL itu maksudnye YANG PERTAMA,
FEERAS pulak maksudnye KECERDIKAN."

saya boleh nampak muke pakcik tersipu². saya bole nampak pakcik cepat² nak blah bile saya drop water face pakcik. then pakcik cover,
"oh..ade maksud.ingatkan takde. cucu baru pakcik pon sebaya anak kamu kot. namenye Seera @ mungkin Sira,~saya x pasti~"
oh..ape maksud name tu pakcik??
"em.tah. xtahu la pakcik."

oh..well. erm..nilai la sendiri yea readers sume!

nilai murni disini : jangan menilai seseorg tu dari luaran jek..


cayunk fie,
mama fie.

2 comments:

Mrs.NZ said...

senyum.tak perlu kata apa-apa.senyum.

~nyanyi jek

Effa Akmal said...

haha..yes.. x perlu kata ape2..
;0

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails