thanks for the click readers!

Monday, December 5

jangan membanding. saye x suke.

ade sesape yang terase ngan tajuk entri saye? patutnye ade la yg terase tau sebab saye taip pun khas korang yg suke banding²kan org.

"eh..die gemuk, kamu kurus"

"eh, die pandai, kamu bodoh"

"eh, die cantik, kamu hodoh"

"eh, die comel, kamu comot"

"eh, jom kite tgk anak sapa lagi besar."

korang penah kene ngan ayat yg macam ni x? ayat membanding. tapi bile korang bandingkan sesuatu ngan diri org yg membanding tu, die marah. penah x?

manusia nie pelik kan? die pikir saya asik nak berlawan dengan die. die pikir saya nie pesaing die kew? haih.. saya harap² die cepat² insaf. jgn selalu buat org lain kecil hati. x baik.

kecil hati ke saya? mestilah. saya nie ade hati ade perasaan. kalu saya cakap..

"suare kamu langsung x sedap mase nyanyi.memekak jek. lagi sedap suare katak lam lubang jamban belakang umah tu dari suare kamu!"

kamu marah x? ahh.. kamu pon same macam org lain. kalu kamu rase die yg terbaik.jgn bandingkan dengan die. saya x suke.

saya nie asik nak jage hati org jek. suami saya selalu pesan,

"biar org buat kite.kite jgn balas"

tapi sampai bile? had kesabaran saya dah makin menipis. senipis kulit bawang.
saya bimbang suatu hari nati saya akan bersuare dan kamu mungkin akan jadi seteru saya sampai saya mati.
maaflah. saya kalu dah x tahan sabar, tgk muke kamu pon saya x ingin.

SAYE PON ADE HATI DAN PERASAAN JUGAK.
MENYAMPAH JUGE ASIK SAYE JEK NAK JAGE HATI KAMU. HEBAT SANGAT KE KAMU?

hanya mereka yg saye ade. :)


mama marah
mama feyash.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails