thanks for the click readers!

Thursday, July 29

"Masehkah Kau Engat??" - part 1

entri kali nie aku tujukan khas utk kawan baik aku maser stadi dlu.. Normaslinda Mohd Arifin..eh, die x mati lagi laa..saje la aku suker2 nk taip entri nie utk die.. hahahha.. ngan soalan "Masehkah Kau Engat??". aku panggil die linda jek..die nie roomate aku sejak hari pertame kami jejak kaki ke hostel sampai kami ditendang keluar dari hostel, dan diterime masok ke umah sewa.. linda, entri nie spesel utk ko. masehkah kau engat??
1. 1hb Feb 2005..kiter jumper..duk sebilik lagik..mase tu ko naif sangat. sebab ko nampak seperti muslimah sejati (aku yg ajar ko jadik jahat kan?kan?-hahahhaha). pas family kiter blah, aku pura2 tido.ko plak lipat baju.pastu aku dengar "sok,sek,sok,sek"..rupenyer ko nangis sambil lipat baju kan?hahahha. kelakar sangat.. (mesti skang ko pon ngah gelak kan??). petang tu kiter jln2 kat area tempat kiter stadi. pastu boley kiter sesat tanpe arah tujuan dan xtau jalan pulang??klakar giler.masehkah kau engat?? pastu mase tu aku dahla x paham sangat pe yg ko cakap..pekat giler loghat terengganu ko..paling aku ingt mase kiter lalu depan bengkel besi bebudak pokok tu.. de sorang pompuan depan kiter. tetibe ko bersuare. "hah! tu ada org.jom kite ikot jalang (means jalan) nie la efa.". dan masehkah kau engat wajah perempuan itu seperti marahkan kau dan aku??adekah pompuan itu fikir ko melabelkan die sbg jalang?pastu,maser akhir2 sem..ko engt x maser kiter diganggu misteri?? hantu2 yg bkeliaran di hostel yg myebabkan kiter x bani g toilet?mongok hantu tu kcau kiter kan??paling aku x boleh lupe, maser blok kiter terkene gegaran gempa bumi..aku x bole luper ko cakap "woi, aku x kcau ko, ko jgnla kcau aku hantu bengong oii.." ko engt ade antu spirit kew yg nk ganggu kiter mlm tu? memang bgegar la katil dan lantai maser tu..tapik mustahilla spirit tu nk kcau ko kan??pastu kenangan fire drill.. ko la penyebab yg myebabkan kiter dilabel hangus terbakar mlm tu... boleh ko kater "lantakla derang nk bising kat luar tu..jomla kiter borak2"...(???). pastu maser ramadhan di perantauan..(ceh..perantauan knon..) tetiap ari kiter tgk tiket bas kan?? (betape kami x sabar2 mahu pulang beraye..). tetiap ari dengar lagu rayer..boleh plak kiter ponteng kelas semate2 nk dengar lagu dn ucapan rayer kat student zone tu kan? aku memang bukan kawan yg baik..slalu hasut ko wat pkare bukan2..hahahahaaha


akan bersambung..nk neok Laila Asyikin..

2 comments:

Anonymous said...

aku x puas-puas lagi baca pe yang ko tulis pasal kita..tiap kali bukak blog ko aku akan baca cite ni n part 2..best la

Effa Akmal said...

hhahahahaha..sebab mention name ko kan...hahhahaha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails